نگرانی فرانسوی‌ها از «گام دیوانه‌وار» مکرون-راهبرد معاصر

نگرانی فرانسوی‌ها از «گام دیوانه‌وار» مکرون

یک کارشناس نظامی در فرانسه اعلام کرد گام دیوانه‌وار رئیس‌جمهور این کشور در اعزام مربیان نظامی به اوکراین، منجر به درگیری پاریس با مسکو می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۷۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌کریستل نین، کارشناس و خبرنگار نظامی فرانسوی تأیید کرد که تصمیم امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعزام مربیان نظامی فرانسه به اوکراین برای آموزش سربازان این کشور و شرکت در جنگ به معنای آغاز درگیری بین یک کشور ناتو و روسیه است.

 

براساس گزارش آر تی، او در ادامه افزود: متأسفانه، هرچه فرانسه بیشتر به اوکراین کمک کند، اوکراین تجهیزات نظامی و سرباز بیشتری را از دست خواهد داد و من می‌ترسم که اگر فرانسه سربازان خود را نه تنها برای آموزش سربازان اوکراینی، بلکه برای جنگ بفرستد، این یک درگیری مستقیم بین یک کشور ناتو و روسیه شود. با توجه به اینکه هر دو کشور دارای سلاح هسته‌ای هستند.

 

این کارشناس فرانسوی تاکید کرد: اظهارات مکرون کاملا دیوانه وار و گام‌های او کاملاً دیوانه کننده است.

 

پیش از این رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که می‌خواهد گام آخر در اعزام مربیان نظامی به اوکراین را بردارد. او اعلام کرد که روند آموزش خلبانان اوکراینی به زودی آغاز خواهد شد.

 

از سویی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه اظهارات مکرون را بسیار تحریک آمیز و منجر به تشدید تنش در این قاره می‌داند. مسکو تاکید کرد که هر مربی خارجی که به اوکراین اعزام شود را به عنوان هدف قانونی برای حملات خود در نظر خواهد گرفت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده