بحران مهاجرت در اروپا؛ محور دیدار مکرون و ملونی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بحران مهاجرت در اروپا؛ محور دیدار مکرون و ملونی

رئیس جمهور فرانسه با نخست‌وزیر ایتالیا در رم دیدار و درباره موضوع مهاجرت و تنش ادامه دار دو کشور در این خصوص گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 27
کد خبر: ۲۰۵۸۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر نخست‌وزیر ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امانوئل مکرون که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور سابق ایتالیا که روز جمعه در سن ۹۸ سالگی درگذشت، به پایتخت ایتالیا رفته است، پس از این مراسم با جورجیا ملونی دیداری طولانی و دوستانه با تمرکز بر مدیریت پدیده مهاجرت و اولویت‌های اقتصادی اروپا داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه،دفتر مکرون نیز تائید کرد که آن‌ها درباره نیاز به یافتن راه حل برای مساله مهاجرت و همچنین مسائل اقتصادی اروپا گفتگو کردند.

 

این دو رهبر آخرین بار در ژوئن در پاریس با یکدیگر دیدار کردند و قرار است روز جمعه در اجلاس سران کشور‌های جنوبی اتحادیه اروپا به نام «مِد ۹» (Med ۹) در جزیره مالت شرکت کنند. افزایش شدید مهاجران به جزیره لامپدوزا ایتالیا در اوایل ماه جاری، بحث تلخی را در سراسر اتحادیه اروپا در مورد اینکه چه کسی مسئولیت پناهجویان را بر عهده می‌گیرد، برانگیخت.

 

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پاریس از هیچ مهاجری که از لامپدوزا می‌آیند استقبال نخواهد کرد، زیرا تنها در عرض سه روز ۸ هزار و ۵۰۰ مهاجر وارد این جزیره شده‌اند.

 

همچنین در نوامبر گذشته، زمانی که دولت تازه منتخب ملونی به کشتی نجات پناهجویان (اوشن وایکینگ) اجازه پهلوگیری در ایتالیا را نداد، یک اختلاف دیپلماتیک بین رم و پاریس به وقوع پیوست.پاریس سرانجام به این کشتی اجازه ورود به یکی از بنادر فرانسه را داد، اما رفتار رم را غیرقابل قبول خوانده و آن را محکوم کرد و برنامه‌های پذیرش ۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر از ایتالیا را به حالت تعلیق درآورد.

 

در روز‌های اخیر، پاریس و رم هر دو به دنبال کاهش تنش بودند.مکرون روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما نمی‌توانیم ایتالیایی‌ها را تنها بگذاریم.این سخن مکرون از سوی ملونی به عنوان پیشنهاد کمکی در نظر گرفته شد که به سرعت به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که با علاقه زیادی از این سخن استقبال می‌کند.

 

پاپ فرانسیس نیز دوشنبه گذشته در یک سخنرانی در مورد مرگ و میر مهاجران، تاکید کرد کسانی که جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند فقط اعداد نیستند بلکه افرادی با چهره و نام هستند که از درگیری‌ها، فقر و بلایای زیست محیطی فرار می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده