عذرخواهی بایدن از رئیس‌جمهور اوکراین-راهبرد معاصر

عذرخواهی بایدن از رئیس‌جمهور اوکراین

بایدن در راستای حمایت از اوکراین از رئیس‌جمهور این کشور بابت تاخیر پیش آمده در ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مالی عذرخواهی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل تاخیر چندماهه پیش‌آمده در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به این کشور عذرخواهی کرده و عاملان اصلی وضعیت پیش‌آمده را جمهوری‌خواهان محافظه کار مخالف با طرح حمایت از اوکراین عنوان کرد.به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، بایدن در ادامه سخنانش عنوان کرد در برابر حملات روسیه در کنار اوکراین می‌ماند و طی این جنگ از این کشور حمایت می‌کند.

 

 بایدن خطاب به زلنسکی عنوان کرد: از این که برای هفته‌ها نمی‌دانستم، چه بودجه‌ای تصویب می‌شود، عذرخواهی می‌کنم. این مشکل به خاطر آن بود که ما در تصویب لایحه‌ی مورد نظر مشکل‌ داشتیم و برخی از اعضای محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه، از تصویب این لایحه جلوگیری می‌کردند، اما در نهایت آن را تصویب کردیم.

 

 اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که کنگره آمریکا در ماه آوریل بسته کمکی 61 میلیارد دلاری جهت حمایت از اوکراین را تصویب کرد و اکنون روند ارسال تسلیحات به این کشور در جریان است.

 

بایدن روز گذشته نیز از اجرایی‌سازی بسته کمکی 225 میلیون دلاری به اوکراین خبر داد که به زلنسکی گفته بود، برای بازسازی شبکه برق اوکراین بسیار موثر است.پیشتر هم مقامات دفاعی آمریکا بسته کمکی پیشنهادی را در راستای محافظت از شبکه انرژی اوکراین معرفی کرده بودند که طبق ادعاهای آنها تحت تاثیر حملات بی‌امان روسیه به شدت تخریب شده است.

 

 قرار است بایدن و زلنسکی این هفته در جریان نشست گروه جی‌7 نیز بار دیگر در ایتالیا یکدیگر را ملاقات کنند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتگوهای بایدن با زلنسکی را نشانه‌هایی برای نشان دادن عمق تعهد آمریکا به اوکراین عنوان و از آنها حمایت کرد.


بایدن در جریان جنگ اوکراین، ضمن ابراز مخالفت با سیاست‌های جنگی روسیه، تاکنون حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای در قبال اوکراین انجام داده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده