اقدام جدید آمریکا برای تقویت پدافند هوایی اوکراین-راهبرد معاصر

اقدام جدید آمریکا برای تقویت پدافند هوایی اوکراین

آمریکا به زودی یک سامانه موشکی پاتریوت دیگر را هم به اوکراین ارسال خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۰۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، پس از درخواست‌های ناامیدانه کی‌یف برای تقویت دفاع هوایی این کشور، آمریکا تصمیم گرفته است تا یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت دیگر را هم به اوکراین ارسال کند.

 

 به گزارش آسوشیتدپرس، دوتن از مقامات آمریکا عنوان کرده‌اند که این کشور به زودی یک سامانه موشکی پاتریوت دیگر را هم به اوکراین ارسال خواهد کرد. این اقدام پاسخی به درخواست‌های ناامیدانه‌کی‌یف جهت تقویت دفاع هوایی‌اش در برابر حملات گسترده روسیه به مناطق شمال شرقی خارکف است.

 

طبق اظهارات این دو مقام آمریکایی، جو بایدن با ارسال سامانه پاتریوت جدید به اوکراین موافقت کرده است. این دومین سامانه‌ پاتریوتی است که آمریکا به اوکراین ارسال می‌کند، اگرچه پنتاگون پیشتر ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین را منتفی اعلام کرده بود. 

 

سایر متحدان اوکراین از جمله آلمان نیز سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نیاز ارتش این کشور برای جنگ با روسیه را فراهم کرده‌اند. این دو مقام آمریکایی نخواسته‌اند، نامشان فاش شود، به این دلیل که هنوز دولت آمریکا به طور رسمی در رابطه با ارسال این سامانه‌ها اظهار نظری نکرده است.

 

 ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته از آمریکا خواست تا با ارسال این مدل سامانه موشکی به نیروهای این کشور در برابر 3 هزار موشکی که روسیه هر ماه به داخل اوکراین می‌فرستد، کمک کند.

 

 پیشتر بایدن در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین در نرماندی اعلام کرد که این کشور بسته کمکی جدیدی به ارزش 225 میلیون دلار را به کی‌یف ارسال خواهد کرد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده