سازمان ملل: اسرا پوششی برای ادامه نسل‌کشی اسرائیل در غزه است-راهبرد معاصر

سازمان ملل: اسرا پوششی برای ادامه نسل‌کشی اسرائیل در غزه است

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل آشکارا مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین می‌شود اعلام کرد که این رژیم از اسرای خود در غزه به عنوان پوششی برای ادامه جنایات ضد غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند و به دنبال آزادی اسرا نیست.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۵۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین در واکنش به جنایت ضد بشری رژیم اشغالگر در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل 8 ماه قبل معامله تبادل اسرا برای بازگرداندن همه اسیران خود از نوار غزه را رد کرد، تا بتواند به نابودی غزه و ملت فلسطین ادامه دهد.

 

این گزارشگر سازمان ملل با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل بیانگر نیت آشکار و بسیار روشن آن برای نسل کشی علیه مردم فلسطین است، گفت: اسرائیل از اسرای خود به عنوان پوششی برای مشروعیت بخشی به کشتار و گرسنگی دادن فلسطینیان در غزه استفاده می‌کند و در عین حال به تشدید خشونت علیه فلسطینیان در سایر اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: برگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نباید به قیمت کشتار دست کم 200 فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از 400 نفر دیگر توسط ارتش اسرائیل و نیروهای خارجی و استفاده خائنانه از کامیون‌های کمک رسانی به عنوان پوششی برای این حمله نظامی، تمام شود.

 

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل می‌توانست 8 ماه قبل زمانی که اولین معامله آتش بس و تبادل اسرا انجام شد، همه اسیران خود را زنده و سالم برگرداند اما این کار را نکرد؛ چرا که می‌خواست بهانه‌ای برای ادامه نابودی غزه و ملت فلسطین داشته باشد و نیت خود برای نسل کشی علیه مردم فلسطین را اجرا کند.

 

پیشتر «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به جنایت و کشتار دیروز رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه گفت: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه در نوار غزه است. تصاویر کشتار اردوگاه النصیرات نشان می‌دهد که جنگ در غزه هرلحظه وحشتناک‌تر می‌شود.

 

درحالی که ارتش رژیم اشغالگر حملات جنون‌آمیز خود به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را از هفته گذشته تشدید کرده است، در جنایت هولناکی که این رژیم دیروز در این اردوگاه انجام داد، دست‌کم 210 غیرنظامی شهید و بیش از 400 نفر هم زخمی شدند.

 

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد یک جنایت جنگی ترکیبی است که اولین متضرر آن اسرای خود دشمن بودند.

 

ابوعبیده تأکید کرد: دشمن صهیونیستی از طریق ارتکاب جنایتی هولناک و وحشیانه توانست تعدادی از اسرای خود را آزاد کند اما همزمان برخی دیگر را نیز به قتل رساند، این عملیات خطری بزرگ برای اسرای دشمن خواهد بود و اثراتی منفی بر شرایط اسارت آن‌ها و زندگی‌شان خواهد داشت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده