صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم-راهبرد معاصر
برنامه هفته آینده مجلس تغییر کرد بهادری جهرمی: رویکرد مدیریت مردمی شهید رئیسی صرفاً معطوف به دولت نبود صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند وزیر کشور: باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم  پزشکیان: دستیابی به اهداف با کمک همه اقشار محقق خواهد شد گزارش ظریف از آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم روایتی از ماجرای اعتراض یک نماینده به هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز سردار نائینی: باید برد عملیات رسانه‌‎ای سپاه متناسب با اقدامات این نهاد باشد تعطیلی برخی روزها در تهران در هفته آینده به‌دلیل گرمای هوا صحت دارد؟ باقری: توسعه سیاست همسایگی و رفع تحریم‌ها از اولویت های سیاست خارجه است منصوری: به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد وحیدی: به دنبال اخذ مجوز برای حضور سربازها در اربعین هستیم دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب در مراسمات تنفیذ
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادقانه سخن گفتن و برخورد واقع بینانه بهترین راهکار نفوذ در دل مردم است، گفت: نامزد انتخابات اگر بر مبنای واقعیت‌های جامعه با مردم سخن بگوید، بذر اعتماد را در دل مردم می‌کارد و صداقتش در ذهن مردم باقی می‌ماند.
جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۷۲۴

صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ نامزدهای مختلف از احزاب و طیف های گوناگون از بررسی های شورای نگهبان عبور کردند و اکنون مردم به این امید می خواهند در پای صندوق های رأی حضور یابند که رئیس جمهور ایده آلشان خصوصیتی مشابه شهیدان رجایی و آیت الله شهید رئیسی داشته باشد؛ مخلصانه در راه خدمت قدم بردارد و با مردم صادق باشد. 


خیلی افراد در پاسخ به این سؤال که رئیس جمهور دلخواهت چه ویژگی هایی خواهد داشت، موارد بیشماری مطرح می کنند، ولی عمدتاً بر این محور متمرکز هستند و اتفاق نظر دارند که رئیس جمهور مدنظرشان کسی است که همه مردم ایران از صمیم قلب دوستش دارند و صداقت، صلاحیت، صلابت و سرمایه های وجودی و فکری و سیاسی اش را در مقام رئیس جمهور اصلح ستایش می کنند.

بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند و اگر طرح و برنامه ای را در مدت چهار سال نمی توانند محقق کنند، درباره اش به مردم وعده ندهند


جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در وعده هایی که به مردم می دهند، صادق باشند به «راهبرد معاصر» گفت: انتظار می رود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم وعده های صادقانه ای بدهند، هرچند برخی مواقع در بحبوحه رقابت به شیوه هایی متوسل می شوند که شاید نتوان آن را پذیرفت، ولی این موضوعات باید در بطن جامعه حل و فصل شود.

 


وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مایل به رفع معضلات هستند، اما بدون توجه به فراهم بودن مقدمات کار به مردم وعده انجام امور زمان بر می دهند، افزود: شاهد این هستیم نامزدهای انتخابات، چه مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری، شعارهایی می دهند که ممکن است در کوتاه مدت عملیاتی نشود، اما انتظار می رود جریان‌های فکری، احزاب و رسانه‌ها شعارهای نامزدها را برای مردم به درست ترین شکل ممکن تبیین کنند تا مردم متوجه باشند به برنامه های کدام نامزد رأی می دهند؛ نامزدی که واقع بینانه شعار می دهد یا نامزدی که فهرستی از آرزوهایش را در دست گرفته است و روخوانی می کند.


عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تبیین امور، مردم متوجه می شوند کدام نامزد به دنبال نمایش و ظاهرسازی و کدام نامزد به دنبال بیان واقعیت های اقتصادی و ترسیم مسیرهای پیش روست.


قادری گفت: بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند و اگر طرح و برنامه ای را در مدت چهار سال نمی توانند محقق کنند، درباره اش به مردم وعده ندهند.


استاد اقتصاد دانشگاه شیراز تصریح کرد: بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری به مردم توضیح شفاف دهند؛ به عنوان نمونه در زمینه تحقق تورم تک رقمی باید گفته شود چه کارهایی لازم است و مراحل رسیدن به این گام مهم اقتصادی توضیح داده شود.


وی تصریح کرد: باید به مردم گفت، در انجام طرح ها و هدف گذاری آن دولت نیازمند دریافت کمک ها و همکاری و همراهی مردم است. نامزدها امکان دارد برای جلب رأی بیشتر شعارهای مختلفی بدهند و غیر واقعی باشد؛ معتقدم رسانه ها باید تلاش کنند روی این موضوع مانور دهند که مردم آگاه هستند و شعارهای غیر واقعی را از شعارهای انجام شدنی تمیز می دهند. با این رویکرد نامزدهای ریاست جمهوری واقع بینانه تر سخن خواهند گفت.


عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نامزدی با شعارهای غیر واقعی رأی آورد و مردم چهار سال عملکردش را ببینند که شعارها عملیاتی نشد، قطعاً این روند باعث ریزش آرای مردم و ایجاد حس بی اعتمادی به سایر نامزدها می شود. لذا رسانه ها باید واقعیت ها را تبیین کنند و مانع اغراق گویی برخی نامزدها شوند.

باید به مردم گفت، در انجام طرح ها و هدف گذاری آن دولت نیازمند دریافت کمک ها و همکاری و همراهی مردم است


قادری گفت: صادقانه سخن گفتن و برخورد واقع بینانه بهترین راهکار نفوذ در دل مردم است. نامزد انتخابات اگر بر مبنای واقعیت های جامعه سخن بگوید، بذر اعتماد را در دل مردم می کارد و صداقتش در ذهن مردم باقی می ماند.

 


وی افزود: امیدواریم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش‌ خود را بر این موضوع متمرکز کنند که واقعیت‌ها را به مردم بگویند، زیرا صداقت ابزار باقی ماندن در دل مردم و اعتماد زایی در جامعه است. نامزدهایی که صادق نباشند، سبب سلب اعتماد مردم می شوند؛ بنابراین باید به اعتمادزایی که از ناحیه واقع گرایی حاصل می شود، بیش از پیش توجه کرد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده