محسن رضایی: ساختار دولت نیاز به تحول اساسی دارد-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

محسن رضایی: ساختار دولت نیاز به تحول اساسی دارد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه ایران در ۱۰۰ سال اخیر به ساختار و چارچوب منسجم سیاسی و حکمرانی رسیده است، گفت: اما در دیگر ساختارهای حکومتی که مهم‌ترین آن، دولت است نیاز به تحول اساسی داریم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن رضایی در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش‌مبنا که در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و تشکر از دانشکده حکمرانی بابت طرح چنین مباحث مهم و به موقع گفت: مفهوم حکمرانی در سال‌های اخیر با دو منشاء دولت و توسعه مطرح شده است.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: اکنون مشخص شده است که رشد اقتصادی و فساد با حکمرانی در رابطه است و اینکه دولت در این حوزه‌ها نقش دارد؛ لذا بحث حکمرانی خوب با چند پارامتر مطرح شده است.

وی با بیان اینکه توسعه همواره در ایران در حال وقوع بوده است، اظهار داشت: مشکل آنجاست که سرعت فرآیند توسعه بسیار کند است و همچنین روند سینوسی و پُر نوسان دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکل کندی روند توسعه به یک دولت یا یک وزیر ربطی ندارد بلکه مسأله‌ حکمرانی است.

رضایی با اشاره به اینکه ایران در ۱۰۰ سال اخیر به ساختار و چارچوب منسجم سیاسی و حکمرانی رسیده است، گفت: اما در دیگر ساختارهای حکومتی که مهم‌ترین آن، دولت است نیاز به تحول اساسی داریم.

وی با برشمردن آسیب‌های موجود در ساختار نهاد دولت، تصریح کرد: اولین آسیب ناهماهنگی‌های ساختاری است که بعضاً به‌صورت قانونی تعبیه شده است. دومین آسیب تمرکزگرایی بخشی در نهاد دولت است و اینکه همه امورات در وزارتخانه‌ها و در تهران است. سومین آسیب تصدیگری به معنای اینکه دولت به جای نقش نظارتی و حمایتی تبدیل به ذینفع شده است و یکی از بزرگترین فسادها یکی بودن ناظر و مجری است. چهارمین آسیب بی اهمیتی به نیروی انسانی است و می‌بینیم که با تغییر دولت از بالاترین تا پایین‌ترین افراد سازمان‌ها و ادارات بدون در نظر گرفتن کارآمدی افراد، تغییر می‌کنند.

شیوه و شهادت آیت‌الله رئیسی می‌تواند سرمنشاء تحول در اداره کشور باشد

محسن رضایی در حاشیه این نشست، در پاسخ به خبرنگاران درباره اجماع نیروهای انقلاب در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری گفت: نیروهای انقلاب راهی جز عبور از شخص محوری و اجماع و همچنین پایبندی به برادری و همکاری ندارند و مشی و شهادت آیت‌الله رئیسی می‌تواند سرآغازی بر اجماع‌سازی و خدمت‌رسانی در کشور باشد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر برگزاری جلسات برای وحدت و اجماع نامزدهای جبهه انقلاب، اظهار داشت: به احتمال زیاد در روزهای آتی جلساتی برگزار خواهد شد.

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه توصیه شما به مردم در خصوص انتخابات و انتخاب اصلح چیست، بیان داشت: شیوه و شهادت آیت‌الله رئیسی می‌تواند سرآغاز تحولاتی در اداره کشور همچون اجماع، پرکاری، تقویت اخلاق، مسئولیت پذیری بیشتر و خدمت صادقانه، پرکاری و منت نگذاشتن و کارآمدی باشد و این مصادیق می‌تواند جزء شاخص‌های انتخاب اصلح باشد و ان‌شاءالله مردم با رشد شناخت سیاسی که در سال‌های پس از انقلاب به دست آورده اند، کاندید اصلح را انتخاب کنند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده