دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در دوحه-راهبرد معاصر

دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در دوحه

رهبری جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین ضمن دیداری در دوحه، آخرین تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه را بررسی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش حماس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در نشستی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تحولات سیاسی، میدانی و مخصوصا جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بررسی شد.

 هیات‌عای حماس و جهاد اسلامی بر وحدت مقاومت فلسطین در میدان و عرصه سیاسی برای تحقق اهداف ملت فلسطین در سطوح موقت و راهبردی تاکید و از وحدت جبهه مقاومت و عرصه‌های حمایتی در لبنان، یمن و عراق تقدیر کردند.

هیات‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن قدردانی از ایستادگی ملت فلسطین به رغم قتل‌عام وحشیانه اشغالگر و جنگ نسل‌کشی آن علیه مردم غزه، عملکرد مقاومت و ثبات و قدرت آن در دفاع از ملت فلسطین در برابر دشمن متجاوز، حملات متوالی به رژیم صهیونیستی و خنثی سازی اهداف سیاسی و نظامی آن را در جنگ غزه ستودند.

۲ هیات تحولات مذاکرات غیرمستقیم و تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ غزه را بررسی کردند و تاکید کردند که هر توافقی باید شامل آتش‌بس دائمی، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی آن، پایان محاصره این باریکه و معامله جدی اسرا باشد.

در این نشست همچنین وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و جنایت‌های ابن رژیم در قدس و کرانه باختری و نیز لزوم پایان دادن به این جنایات و آپارتایدی رژیم صهیونیستی بررسی شد. / شهاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده