جهاد اسلامی فلسطین: مذاکرات دوحه بدون نتیجه پایان یافت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جهاد اسلامی فلسطین: مذاکرات دوحه بدون نتیجه پایان یافت

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: تیم گفت‌وگوکننده اسرائیلی تعلل می‌کند و به میانجی گران اعلام کرده است که به رژیم صهیونیستی بازمی گردد تا پاسخ را بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 12
کد خبر: ۲۴۹۵۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از بی‌نتیجه بودن مذاکرات دوحه به دلیل تعلل، کارشکنی و وقت‌کشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که تیم گفتگو کننده بنیامین نتانیاهو اختیاراتی از خود ندارد.

«محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی لبنان اعلام کرد: مذاکرات دوحه بدون هیچ گونه نتیجه‌ای به پایان رسید.

وی افزود: کاملا روشن است که نتانیاهو مذاکرات را اداره می‌کند و تیم گفتگو کننده او اختیاراتی ندارند.

الهندی تاکید کرد: از اولویت‌های نتانیاهو و کابینه او تداوم جنگ در غزه است و بازگردانیدن اسیران برای او مهم نیست.

وی تصریح کرد: تیم گفت‌وگوکننده اسرائیلی تعلل می‌کند و به میانجی گران اعلام کرده است که به رژیم صهیونیستی بازمی گردد تا پاسخ را بگیرد.

الهندی تاکید کرد: دولت آمریکا اهرم فشاری در اختیار ندارد که برای توقف جنگ با آن نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: مقاومت به دنبال تضمین‌هایی برای برقراری آتش بس دائمی و خروج اشغالگران از نتساریم و فیلادلفیا است. ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (میان مرز غزه و مصر) به فرسایش این رژیم منجر خواهد شد.

الهندی تاکید کرد: زمان خاصی برای بازگشت به مذاکرات به منظور تکمیل گفتگو‌ها نیست. نتانیاهو تعلل می‌کند و به دنبال خریدن وقت است.

این درحالی است که «حسام بدران» از رهبران ارشد حماس بامداد جمعه در خصوص کارشکنی نتانیاهو و تحرکات آمریکا برای پیوند دادن مذاکرات با جنبش مقاومت گفت: نتانیاهو به علت اهداف شخصی از مذاکرات طفره می‌رود و رژیم اشغالگر هیچ اراده‌ای برای حصول توافق ندارد.

بدران تصریح کرد: درحالی که مقاومت حماس با طرح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده است، نتانیاهو به این طرح به همراه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بی توجه بوده و آن را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: جنبش حماس موضعی نرم و مثبت در پیش گرفته، اما نتانیاهو درصدد کارشکنی در توافق است و در اظهارات علنی [مبنی بر انجام مذاکرات]دروغ می‌گوید.

بدران گفت که با وجود آن که هیأت مذاکره کننده برآمده از جنبش حماس است، اما تصمیمات با رایزنی و مشورت همه گروه‌های ملی فلسطینی انجام می‌شود.

وی بار دیگر به مدیریت غزه پس از جنگ اشاره کرد و آن را مسأله فلسطینی دانست که نباید هیچ کشور خارجی در آن مداخله کند.

بدران تأکید کرد: هرگز درباره سرنوشت غزه پس از پایان جنگ با هیچ کشور خارجی مذاکره نخواهیم کرد.

وی از جامعه جهانی خواست که به طرف‌هایی که در مذاکرات اخلال ایجاد می‌کنند فشار وارد و آنها را متقاعد کند تا حملات به غزه را متوقف کنند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار