شکست اسرائیل در انتخابات عضویت در کمیته حقوق معلولان سازمان ملل-راهبرد معاصر

شکست اسرائیل در انتخابات عضویت در کمیته حقوق معلولان سازمان ملل

رژیم اسرائیل در انتخابات عضویت در کمیته حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد شکست خورد و نتوانست به این کمیته راه یابد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۵۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ انتخابات اعضای کمیته حقوق افراد دارای معلولیت روز سه شنبه به وقت محلی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد و نمایندگان کشور‌های مختلف به بررسی و انتخاب اعضای جدید این کمیته پرداختند.

در این انتخابات، رژیم اسرائیل که به عنوان کاندیدای عضویت در این کمیته معرفی شده بود، موفق به کسب آرای لازم نشد و در نهایت از ورود به کمیته حقوق افراد دارای معلولیت بازماند.

این شکست برای رژیم اسرائیل، که همواره به نقض حقوق بشر و حقوق افراد دارای معلولیت متهم بوده است، نشانه‌ای دیگر از عدم مقبولیت و مشروعیت جهانی آن به شمار می‌رود.

جامعه بین‌المللی با این اقدام نشان داد که نمی‌تواند جنایات رژیم اسرائیل را در غزه و سرزمین‌های اشغالی نادیده بگیرد. حملات وحشیانه و بی‌رحمانه به مردم بی‌گناه غزه، از جمله زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت، بخشی از کارنامه سیاه این رژیم است که همواره با اعتراض و محکومیت جهانی مواجه شده است.

انتخابات اخیر نشان داد که جامعه بین‌المللی به صورت فزاینده‌ای به مسائل حقوق بشری و رعایت حقوق افراد دارای معلولیت توجه دارد و اقداماتی جدی برای جلوگیری از نقض این حقوق انجام می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت‌های خود از حقوق افراد دارای معلولیت ادامه خواهد داد و از تلاش‌های جامعه جهانی در این زمینه استقبال می‌کند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده