تأکید وزیر خارجه ونزوئلا بر همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا-راهبرد معاصر

تأکید وزیر خارجه ونزوئلا بر همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار علی باقری در حاشیه نشست بریکس پیگیری جدی‌تر طرح‌های مشترک با توجه به مواجهه دو کشور با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و‌ همکاری دو کشور برای مقابله با این تحریم‌ها را مهم خواند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، در حاشیه نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا ملاقات و گفت‌وگو کرد.علی باقری در این دیدار از همراهی و همدلی رئیس‌جمهور، دولت و مردم ونزوئلا در ضایعه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران تشکر و قدردانی کرد. 

 

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به تعدد و تنوع موضوعات و طرح‌های همکاری در دستور کار روابط دو‌ کشور، ارتباط و تعامل پیوسته‌تر مقامات در حوزه‌های مختلف را برای پیشبرد و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور ضروری خواند. علی باقری درباره فجایع جاری در غزه تأکید کرد: باید تلاش بیشتری از سوی کشورهای مستقل برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و دسترسی مردم‌ مظلوم و‌ مقتدر فلسطین به کمک‌های بشردوستانه صورت گیرد.


ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار مراتب اندوه و همدردی مجدد خود، دولت و مردم و رئیس جمهور کشورش به مناسبت فاجعه اسفناک فقدان شهدای خدمت را ابراز داشت و بر نقش مهم و تاثیرگذار دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در حمایت از تعمیق و گسترش همه جانبه روابط ایران و ونزوئلا تأکید کرد.وی پیگیری جدی تر طرح‌های مشترک با توجه به مواجهه دو کشور با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و‌ همکاری دو کشور برای مقابله با این تحریم‌ها را مهم خواند.

 

وزیر خارجه ونزوئلا با تاکید بر رویکرد و اهتمام ویژه دولت و مردم و رئیس جمهور ونزوئلا به دفاع از حقوق مردم‌ فلسطین، عنوان کرد: ونزوئلا همه توان و ظرفیت سیاسی خود را برای محکومیت جنایات اسرائیل و دفاع از فلسطینی‌ها به کار گرفته است.وی آمادگی کشورش برای همکاری به منظور پیگیری جنایات اسرائیل در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری را اعلام کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده