زاکانی: خدمتگزار باید روی صندلی داغ بنشیند-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

زاکانی: خدمتگزار باید روی صندلی داغ بنشیند

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه خدمتگزاری بدون پاکی نمی‌شود و شعار من "پاک باش و خدمتگزار" است، گفت: هرکس می‌خواهد خدمتگزار باشد باید روی صندلی داغ بنشیند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ برنامه انتخاباتی صف اول از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز - چهارشنبه - با حضور علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. این برنامه که اکنون به صورت زنده از شبکه خبر در حال پخش است به مدت یک ساعت ادامه دارد.

علیرضا زاکانی در این برنامه که اولین برنامه تلویزیونی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است، ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، برنامه ها و محورهای خود را تشریح می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی در پاسخ به درخواست مجری برای بازخوانی سوابقش گفت: من متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ تهران هستم و در محله اتابک لرزاده بین میدان شوش و خراسان به دنیا آمدم. قبل از انقلاب حدود ۱۱ سال داشتم. انقلاب که به پیروزی رسید حیات سیاسی من به عنوان یک نوجوان بر بستر تظاهرات شکل گرفت. 

وی با یادآوری این‌ نکته که در ۱۵ سالگی در ماه های ابتدایی جنگ به منطقه رفته است، اظهار کرد: آن موقع جنگ های نامنظم اتفاق می‌افتاد و شهید چمران برای من یک اسطوره بود. بیش از ۶۲ ماه در منطقه در واحد تخریب و همچنین واحد اطلاعات و عملیات حضور داشتم. زمانی که دستم آسیب دید و جانباز شدم به واحد اطلاعات و عملیات رفتم. مسئول اطلاعات و عملیات محور نجف ۳ و مسئول گردان و قائم مقام اطلاعات و عملیات لشکر ۲۷ بودم. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خدا توفیق داد در بهترین دوره زندگی در بهترین نقطه در خدمت دین و میهن بودم. بعد از آن رو به تحصیل آوردم و ۶ ماه بعد از جنگ درس خواندم. با وجود این که هفت هشت سال ترک تحصیل داشتم، در دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شدم. به مدت یک ماه توجه دیگران را جلب نکردم. ولی بعد از یک ماه دوستان همکلاسی من از دوره دفاع  مقدس من را شناختند.

زاکانی در ادامه تشریح سوابق خود بیان داشت: در دانشگاه واحدهای انجمن اسلامی دانشکده و بسیج دانشگاه را راه اندازی و ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی نوکری کردم. از زیر یک پله شروع کردم و  تشکل کشوری بسیج دانشجویی با بیش از ۲ هزار دفتر در سراسر کشور دنبال کردم. در این مدت تجارب گران بهایی به دست آوردم و نسبت به نسل متخصص امروز شناخت پیدا کردم. 

وی با اشاره به فعالیت‌هایش به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۲ در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم. در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم نماینده مجلس بودم و در آنجا مسئولیت های مختلفی مثل عضویت در هیات رئیسه و ریاست کمیسیون برجام را داشتم. یک دوره چهارساله نماینده نبودم و مجدد در مجلس یازدهم به عنوان نماینده قم شرکت کردم و متولی مرکز پژوهش‌های مجلس شدم.

این نامزد انتخابات با یادآوری این‌که در دهه هشتاد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است، گفت: در بیمارستان در بخش پزشکی هسته ای نوکری مردم را کردم. در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری نیز وارد رقابت شدم و پس از آن به عنوان شهردار تهران ۳۳ ماه نوکر مردم بودم. 

زاکانی در پاسخ به این سوال که پایین ترین مسئولیت شما چه بوده است، توضیح داد: در دوره دفاع مقدس این اتفاق افتاده است. بعد از آن از بسیج یک دانشگاه شروع کردم و به سرعت به بسیج دانشجویی کل کشور کشیده شد.

وی یادآورشد: در این ۴۵ سال بعد انقلاب برای روز به روز آن پاسخگو هستم. هر مقطعی که وظیفه ای را به عهده بنده گذاشته‌اند حاضر بودم و کار را دنبال کردم. 

برای برخورد با فساد باید از قوی ترین افراد شروع کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مبارزه با فساد در ابعاد اقتصادی با قوی ترین‌ شاخه ها و تنه‌های فساد در کشور را یکی از سخت‌ترین شرایط و کاری کارستان توصیف کرد و گفت: از دهه هشتاد این کار را شروع کردم و معتقد بودم مواجهه با فساد اقتصادی باید از قوی‌ترین بخش شروع بشود تا آثار خودش را در جامعه بگذارد. من با بخش امنیتی که به خدمات حوزه امنیت کشور آسیب می زند شروع کردم. در ادامه به سایر مجموعه‌ها در دستگاه اجرایی و قضایی و از جمله خود مجلس پرداختم. 

زاکانی افزود: برای برخورد با فساد باید از قوی ترین آدم ها شروع کنیم که برای خودشان حریمی تعریف کرده‌اند. من با بیش از ده پانزده نفر که کسی باورش نمی شد مواجه شدم. ده ها بار دادسرا و هفت هشت بار دادگاه رفتم و از همه آنها با افتخار بیرون آمدم. طرف های مقابل از مسئولان کشوری بودند که چندین وکیل داشتند. اما من وکیل نداشتم و با یک منطق درست ۱۵ رای از ۱۵ نفر عضو هیات منصفه گرفتم. در چند مورد بالاتفاق گفتند حق با زاکانی است و دارد از حقوق مردم دفاع می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار من "پاک باش و خدمتگزار" است، اظهار داشت: خدا رحمت کند مرحوم سید علی اکبر ابوترابی را که این شعار او بود که نور چشم ما و همه ملت ایران بود، بی تعارف خدمتگزاری بدون پاکی نمی شود و هر کسی می خواهد در موضع خدمتگزاری قرار بگیرد باید اول روی صندلی داغ بنشیند و به او بگویند کجا بودی، چه کردی و حاصل کار شما چه بود و امروز چه شعاری می دهید که با گذشته تو منطبق هست یا نیست و بنده سعی کرده ام همین مسیر را ادامه دهم و اسم دولت من هم "دولت خدمت" است.

زاکانی با اشاره به اینکه اساس این دولت بر مشارکت با مردم است، در رابطه به دلایل خود برای مبارزه با فساد تصریح کرد: ترک فعل، تعارض منافع و اعمال نفود همه از دلایل من برای مبارزه با فساد بود کسی که در یک مختصات می نشیند باید از جان و مال مردم دفاع و از حیثیت کشور صیانت کند که متاسفانه این نبود.

فساد نه جریان اصلاح‌طلب می‌شناسد نه اصولگرا

وی اضافه کرد: بعضا مشاهده می شد که کسانی هستند که در مختصات خود رعایت قانونی را نمی کنند و ارتباطات نامناسب برقرار می کنند، بله سخت بود چون فساد نه جریان اصلاح طلب می شناسد و نه اصولگرا، فساد همه جا هست.  

 «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده