سفر غیرمنتظره رئیس جمهور اوکراین به عربستان-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

سفر غیرمنتظره رئیس جمهور اوکراین به عربستان

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سفری اعلام نشده و غیرمنتظره، برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان وارد این کشور شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۲۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع رسمی عربستان سعودی اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ساعاتی پیش وارد عربستان شده است. هیچ جزئیاتی در مورد برنامه سفر وی اعلام نشده است.

شبکه العربیه نیز در این باره گزارش داد که ولیعهد عربستان امروز میزبان رئیس جمهوری اوکراین در شهر جده بود.

طبق این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار درباره روابط دوجانبه و همچنین پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

بن سلمان و زلنسکی همچنین راه‌های حل و فصل بحران اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، از نزدیک با مسکو در زمینه سیاست نفتی همکاری می‌کند ولی از زمان جنگ روسیه و اوکراین همچنان روابطش را با کی‌یف حفظ کرده و خودش را به عنوان یک میانجی احتمالی میان دو کشور اعلام کرده است.

زلنسکی در هفته‌های اخیر به کشور‌های بسیاری سفر کرده است تا از حضور آنها در نشست صلح سوئیس اطمینان حاصل کند. اوایل ماه جاری، زلنسکی به کشور‌های سنگاپور، فیلیپین و قطر سفر کرد.

انتظار می‌رود نمایندگانی از حدود ۹۰ کشور در سوئیس گرد هم آیند تا در مورد طرح کی‌یف برای پایان دادن به جنگ گفتگو کنند.

دیپلمات‌ها در منطقه خلیج فارس هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفتند که عربستان سعودی هنوز تایید نکرده است که آیا در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر.

سال گذشته، عربستان سعودی میزبان مذاکراتی با موضوع جنگ اوکراین بود که نمایندگان بیش از ۴۰ کشور در این مذاکرات حضور داشتند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده