تأکید نخست‌وزیر عراق بر تداوم تقویت روابط با ایران در دیدار باقری-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تأکید نخست‌وزیر عراق بر تداوم تقویت روابط با ایران در دیدار باقری

نخست وزیر عراق در دیدار با علی باقری ضمن تسلیت مجدد به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت که عراق به مسیر تقویت روابط با ایران و همکاری سازنده بین دو کشور ادامه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 13
کد خبر: ۲۴۵۲۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که در بغداد حضور دارد امروز (پنجشنبه) ۲۴ خرداد در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد شیاع السودانی دیدار و گفت‌گو کرد.


براساس اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی در این دیدار بار دیگر تسلیت خود را به مناسبت حادثه دردناک شهادت رئیس جمهور وزیر خارجه و همراهانشان اعلام کرد.


وی تاکید کرد که عراق به مسیر تقویت روابط با ایران و همکاری سازنده بین دو کشور ادامه می‌دهد که این همکاری و تقویت روابط منافع دو کشور همسایه را تامین کرده و باعث رشد و شکوفایی دو ملت می‌شود


در این دیدار مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی  و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات وحشیانه‌ اشغالگران صهیونیست و ضرورت تلاش جدی از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزات این رژیم و ممانعت از وسعت درگیری در منطقه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.


دو طرف بر پیگیری کمیته‌های مشترک دو کشور و اجرای تفاهمات امضا شده در حوزه‌های انرژی امنیت، آموزش، حمل و نقل و .. تأکید کردند.


باقری ضمن تشکر از دولت و ملت عراق در همدردی با ایران در پی حادثه تاسف بار اخیر

از نقش محوری عراق در منطقه و تلاش این کشور برای تقویت ثبات از طریق نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورها تمجید کرد و گفت ایران از تلاش‌های عراق برای اجرای پروژه راه توسعه حمایت می کند


وی آمادگی ایران برای مشارکت در این پروژه را اعلام کرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده