ممانعت آلمان از تصویب چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه-راهبرد معاصر

ممانعت آلمان از تصویب چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه

آلمان که نگران آسیب دیدن صنایع خود است، از تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه جلوگیری کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۳۱

به گزارش راهبرد معاصر،‌دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند نمایندگان این اتحادیه قرار بود امروز (جمعه) و یک روز پیش از نشست صلح اوکراین بر سر چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کنند، اما این امر با مخالفت آلمان در لحظه آخر محقق نشد.

 

به گزارش رویترز، مقامات ۲۷ کشور اتحادیه اروپا بیش از یک ماه است  در مورد بسته‌ای که شامل ممنوعیت حمل گاز طبیعی مایع  (LNG) روسیه می‌شود بحث می‌کنند. این بسته تحریمی همچنین اپراتور‌های اتحادیه اروپا را در برابر نقض تحریم‌ها در کشور ثالث پاسخگو می‌کند. 

 

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند آلمان در خصوص تاثیر این بند بر صنعت خود ابراز نگرانی کرده است. در واقع با تصویب این بسته تحریمی، کشور‌های اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان آنها نمی‌توانند کالا‌های تحریم شده را به روسیه بفروشند. پیش‌تر فهرست کالا‌های تحریمی فقط شامل سلاح گرم و کالا‌هایی با کاربرد دوگانه (هم نظامی و هم غیر نظامی) می‌شد. اما آلمان نگران است که این تحریم‌ها گسترش یابد و برخی مواد شیمیایی یا ماشین‌آلات فلزی را نیز در برگیرد. شایان ذکر است که در صورت وقوع این رخداد، کسب و کار‌های کوچک آلمان آسیب می‌بینند. 

 

پیش از این، مجارستان با چهاردهمین بسته تحریمی مخالفت کرده و گفته بود که تحریم‌های جدید به طور کامل با منافع اقتصادی آن در تضاد است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار