پیشنهاد محدودیت تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت-راهبرد معاصر

پیشنهاد محدودیت تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که خودروهایی که با پلاک شهرستان به تهران می‌آیند مدت مدیدی در پایتخت حضور نداشته باشند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۶۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

 

در این جلسه میثم مظفر، سید جعفر تشکری هاشمی، زهرا شمس‌احسان، نرگس معدنی‌پور، مهدی اقراریان، مهدی بابایی و سیداحمد علوی حضور نداشتند.

 

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به عنوان اولین تذکردهنده در جلسه امروز با اشاره به هفته محیط زیست گفت: در این دوره از مدیریت شهری اقدامات خوبی در حوزه محیط زیست انجام شده است که روز گذشته نیز در قالب پویش امید و افتخار شاهد بهره‌برداری از دستگاه سنجش آلایندگی خودروها بودیم.

 

وی تصریح کرد: برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و همچنین توسعه واگن‌ها از دیگر اقداماتی است که در این دوره از مدیریت شهری رقم خورده است.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین دانشگاه علم و صنعت عهده‌‌‌دار تهیه سیاهه انتشار شده است که شرکت کنترل کیفیت هوا این موضوع را به این دانشگاه واگذار کرده است. همچنین طرح بازچرخانی آب و طرح جمع فضای سبز امسال به جمع‌بندی می‌رسد و اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست است.

 

پیرهادی همچنین گفت: با رونمایی دستگاه سنجش آلایندگی خودروها در روز گذشته شاهد کاهش 23 درصدی مونواکسید کربن در مراکز معاینه فنی خواهیم بود و این اتفاق بسیار خوبی است که رقم خورده است.

 

وی ادامه داد: 11 درصد آلایندگی و 4 درصد ذرات معلق مربوط به خودروهای پلاک شهرستان است و از ریاست شورا و شهردار تهران تقاضا می‌شود تدبیری برای این موضوع صورت بگیرد همچنین موتورسیکلت‌ها نیز آلایندگی‌های زیادی را به همراه دارند و بعضاً به اندازه یک کامیون آلایندگی تولید می‌کنند به طوری که 10 درصد ذرات معلق و 21 درصد از آلایندگی‌ها به موتورها اختصاص دارد.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه 37 درصد از خودروها در مراکز معاینه فنی بررسی می‌شوند و 40 درصد از دستگاه‌ها در شهرستان‌های اغماری اقدام به اخذ معاینه فنی می‌کنند و مابقی نیز معاینه فنی دریافت نمی‌کنند افزود آلایندگی‌ها جان شهروندان را در خطر قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز برنامه‌های خود را در حوزه محیط زیست اعلام کنند اگرچه تاکنون هیچ برنامه‌ای از آنها در این حوزه ارائه نشده است.

 

وی همچنین به ورود خودروها به طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای پیگیری شود که ورود به طرح ترافیک منوط به اخذ معاینه فنی از مراکز ثبت شهر تهران باشد.

 

به گزارش تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه امروز گفت: برخی با خودروهای خود شبانه در سطح شهر استراحت می‌کنند و در ساعات روز کار می‌کنند که این اختلال ایجاد می‌کند پیشنهاد ما این بود که خودروهایی که به تهران می‌آیند مدت محدودی در پایتخت حضور داشته باشند، همچنین چنین برنامه‌هایی در سایر شهرهای دنیا اجرا می‌شود و خودروها در مدت مدیدی نمی‌توانند در سطح شهر مستقر شوند.

 

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از تردد برخی از موتورسواران بی‌قانون گفت: متاسفانه هیچ قانونی از سوی برخی از این افراد رعایت نمی‌شود و درصد زیادی از مجروحان و جانباختگان در حوادث سطح شهر مربوط به موتورسواران است.

 

به گزارش تسنیم، سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با تأکید بر ساماندهی نیروهای حوزه سلامت اظهار کرد: چندین تذکر در این خصوص دادیم و خوشبختانه ساماندهی پرسنل خانه‌های سلامت انجام شده که امیدواریم شامل تمام این نیروها شود. از شهرداری تهران می‌خواهیم پیشنهادات کمیته سلامت را در این خصوص مدنظر قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه انتخابات نباید مسابقه‌ای برای کسب قدرت باشد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با حضوری آگاهانه و انتخابی هوشمندانه در انتخابات مشارکت داشته باشیم، بنده از شهروندان دعوت می‌کنم که در انتخابات شرکت کنند.

 

در ادامه این جلسه لایحه اصلاحیه بند یکم مصوبه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان بررسی و با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

 

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه 50 میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات کمک به مناطق آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این موضوع باید در گزارش تفریغ بودجه سال 1403 ارائه شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده