تصاویری دیدنی از تقابل یک فضاپیما با شفق قطبی + فیلم-راهبرد معاصر

تصاویری دیدنی از تقابل یک فضاپیما با شفق قطبی + فیلم

ویدئویی از لحظه حیرت‌انگیز تقابل فضاپیمای استارلاینر با شفق قطبی منتشر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۹۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک تصویر جدید و یک تایم لپس باورنکردنی درخشش یک شفق قطبی را در تقابل با فضاپیمای بوئینگ استارلاینر نشان می‌دهد که آزمایش مهمی را در حین پرواز در فضا در روز شنبه (۱۵ ژوئن) انجام می‌دادند.

استارلاینر در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است و سرنشینان آن در حال آزمایش پیشرانه‌های کپسول بودند، زیرا بروز مشکلات، روند اتصال آن به ایستگاه فضایی را به تاخیر انداخته بود.

به نقل از اسپیس، اولین باری که این مشکل رخ داد، روز ۶ ژوئن بود که فضانوردان در فضاپیما بودند. در حالی که این اتفاق می‌افتاد، فضانوردان ناسا در یک کپسول دراگون اسپیس‌ایکس در همان نزدیکی شناور بودند که آن نیز همچنین به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده بود و آنها توانستند شفق قطبی سبز رنگی را که در کنار استارلاینر می‌درخشید، شکار کنند.

متیو دومینیک (Matthew Dominick)، فضانورد ناسا در ایکس نوشت: استارلاینر امروز در حال انجام آزمایش‌هایی بود، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را از پنجره‌های دراگون بررسی کنیم. زمان‌بندی وقوع شفق بسیار عالی بود.

او همچنین یک تایم‌لپس از این آزمایش را به اشتراک گذاشت که در آن می‌توانید چراغ قوه‌های خدمه را ببینید که استارلاینر را روشن می‌کنند.

شفق‌های قطبی زمانی اتفاق می‌افتند که تشعشعات خورشیدی فوران می‌کنند و ذرات باردار را به بیرون می‌فرستند که با خطوط میدان مغناطیسی اطراف زمین برهم کنش پیدا می‌کنند. ذرات می‌درخشند و رنگ‌های روشنی را ایجاد می‌کنند.

خورشید به‌ویژه در حال حاضر در اوج فعالیت خود است و به همین دلیل است که این مناظر بیشتر در زمین و در فضا دیده می‌شوند.

تصاویری دیدنی از تقابل فضاپیمای استارلاینر با شفق قطبی ببینید. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده