قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از آن زمانی که مطرح می‌کردند تحریم یک کاغذ پاره‌ای بیش نیست، مخالف بودم، من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک مبارزه است و باید بدانیم که رو به رو دشمن است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه (2 تیر)، در جمع اصناف کشور، اظهار داشت: 8 تیر روز انتخابات است یعنی روز تصمیم و تغییر که به برکت انقلاب اسلامی امام و شهدا مردم بر آینده خود حاکم هستند و تصمیم می‌گیرند.

 
وی افزود: هیچ مسیری برای بهبودی و حل مشکلات جز انتخابات نیست، انتخابات تنها راه برای آینده روشن و تثبیت امنیت و اقتدار کشور و حل مسائل اقتصادی است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت اصل کار است و همه باید برای آن تلاش کنند زیرا اقتدار و امنیت ملی کشور ما را بالا می‌برد و باعث ایجاد بازدارندگی خواهد شد و سپس انتخاب درست است که باعث می‌شود ناکارآمدی‌ها از بین برود.

 

قالیباف تاکید کرد: ما در عملیات وعده صادق قدرتی را نشان دادیم که همه به این قدرت نگاه کردند و حسرت خوردند و باعث افتخار ایرانیان در اقصی نقاط دنیا شد که حتی دلخوش به ما نیستند اما وقتی قدرت را دیدند احساس غرور کردند.

 

وی افزود: بنگاه‌های خبری صهیونیست‌ها که حامی این رژیم هستند، مجبور شدند تصاویر رد شدن موشک‌های ایران بر فراز مسجد الاقصی و برخورد به مهمترین پایگاه صهیونیستی را پخش کنند.

 

قالیباف تصریح کرد: ایران حامی صلح است و شروع‌ کننده جنگ نیست اما با منافع ملی خود شوخی ندارد و جواب به آن محکم می‌دهد اما این اقتدار نظامی نیازمند یک قدرت پشتیبانی است که آن اقتصاد قوی است.

 

وی افزود: نمی‌شود ما در مسائل نظامی قدرتمند باشیم اما سفره‌های مردم کوچک شود، نمی‌شود موشک‌های قوی داشته باشیم اما وضع اقتصادی و بورس این‌گونه باشد؛ من در زمانی که در نیروی هوافضای سپاه بودم همه می‌دانند که تصمیم‌گیری برعهده فرمانده است اما من هیچ تصمیمی را بدون خرد جمعی نگرفتم اما زمانی که گرفتم دیگر اجازه نمی‌دهم خلاف آن عمل شود.

 

قالیباف تاکید کرد: حرف مرد یکی نیست بلکه دو تاست که این را از امام خمینی (ره) یاد گرفتیم یعنی یک مرد وقتی تصمیم می‌گیرد و اگر اشتباه بود جرئت و شجاعت آن را داشته باشد تا عذرخواهی کند و تصمیم درست را بگیرد.

 

وی با اشاره به بودجه امسال افزود: بعد از عید مدیران بازار سرمایه به مجلس آمدند و گفتند که این قانون باعث ضرر تولید کننده می‌شود ما این موضوع را پذیرفتیم و اصلاح شد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ‌کس قبول ندارد که نرخ ارز چند نرخی باشد، تاکید کرد: وقتی حرف از رشد اقتصادی زده می‌شود یعنی باید کیک اقتصاد بزرگ شود و باید تولید بیشتر شود که این باعث شود سفره‌های مردم بزرگ شود نه کوچک.

 

قالیباف بیان داشت: بنده قول می‌دهم که در دولت چهاردهم دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه خواهم کرد؛ اما باید هم دولت و هم بخش خصوصی به مردم پاسخگو باشیم؛ زمانی غصه می‌خورم برای اینکه ما همه چیز در کشور داریم اما به جای استفاده از آن دست تمنا به سوی دوستان و حتی دشمنان دراز می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: من از آن زمانی که مطرح می‌کردند تحریم یک کاغذ پاره‌ای بیش نیست، مخالف بودم، من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک مبارزه است و باید بدانیم که رو به رو دشمن است و باید به‌گونه‌ای مذاکره کرد که اجازه ندهد به ما ضربه بزند مگر برجام نبود وقتی آمریکا دید برایش مفید نیست از آن بیرون آمد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس، گفت: در ماده 6 این قانون نوشته شده که اقدام در مقابل اقدام است و باید پایاپای باشد. باز هم تکرار می‌کنم تحریم کاغذ پاره نیست بلکه معضل است و باید حل شود و اگر توفیق شد رئیس‌جمهور شدم حتما مذاکره را دنبال خواهم کرد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: 17.5 درصد از انرژی را هدر می‌دهیم؛ در سال 103 میلیارد دلار اموال کشور به هدر می‌رود و بلد نیستیم از آن استفاده کنیم. ما اشکالاتی داریم که باید حل شود؛ امروز مدیران یا قدرت تصمیم‌گیری ندارند یا قدرت اجرایی ندارند یا هر دوی آن را ندارند.

 

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال ما در شهرداری ال‌سی را در چین باز کردیم و گفتند بدون 15 درصد پیش‌پرداخت نمی‌شود ولی ما انجام دادیم؛ پس بدانید که می‌شود و ما می‌توانیم. ما تهران را چگونه با دارایی‌های تهران اداره کردیم؟ اما متاسفانه 85 درصد بودجه‌ی دولت جاری 15 درصد برای زیرساخت‌هاست که این باعث می‌شود پیشرفتی نداشتیم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وقتی حرف از اقتصاد مردمی می‌زنیم یعنی باید اقتصاد به‌صورت واقعی مردمی شود.

 

قالیباف ادامه داد: باید بدون شک اقتصاد را پیش بینی پذیر کنیم تا قیمتها قابل پیش بینی شود؛ اگر شما به تولید توجه کردی و فرصت دادی حتما ثبات اقتصادی بوجود می آید.

 

وی افزود: نمی‌شود این طرف اینها را رها و اقتصاد و قیمت را دستوری کنیم؛ چه شرکتهای بزرگ در بورس را دستوری کنیم چه خوراک ها را؛ نباید به هر کدام از آیتم‌های اقتصاد شوک بدهیم؛ اقتصاد همانند جامعه، موجود زنده است اگر انگشت داخل چشمم بکنیم واکنش نشان می دهد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جراحی اقتصادی منطق و جا دارد و باید به درستی انجام شود، بیان داشت: باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا ارز و طلای خود را از صندوق امانات بیرون بشکند و سرمایه‌گذاری کنند.

 

قالیباف افزود: اگر عرضه این را نداشته باشیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم ارز و طلای خود را از صندوق امانات بیرون بکشند و سرمایه‌گذاری کنند؛ حتی اگر تحریم هم برداشته شود ما نمی توانیم از بیرون یک میلیارد دلار برداریم بیاوریم.

 

وی با اشاره به حضور در شهرداری تهران، افزود: فقط افتتاح یک پروژه در زمان من منفی 180 روز شد آن هم برج میلاد بود در سرمای منهای 36 درجه بود؛ بچه‌هایی که با من کار می‌کردند گفتند در این شرایط کار برج میلاد 600 روز هم تمام نمی‌شود این کرنومتر را خاموش کنید ولی من قبول نکردم 5 روز مانده به افتتاح برج میلاد گفتم یک منفی بگذارین جلوی آن و تا منفی 186 رفت، به تلویزیون رفتم و از مردم عذرخواهی کردم و دلایل تاخیر را گفتم و همه مردم از ما پذیرفتند و تشکر کردند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه پروژه‌های دیگر سر وقت به بهره برداری رسید و تمام شد.

 

قالیباف در پایان بیان داشت: اگر توفیق داشتم و دولت چهاردهم به من سپرده شد تصمیم گیری درست برای اجرا می‌کنم و ضمانت این کار در عرصه اقتصادی کارنامه من  است که هر تصمیمی گرفتم آن کار را پیش بردم./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار