پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد-راهبرد معاصر
هشدار نارنجی نسبت به تشدید بارش در ۲۱ استان خبر خوش وزیر رفاه: احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صادر می‌شود اعضای هیئت عالی تجدید نظر وزارت بهداشت منصوب شدند صدور حکم ارتشاء رئیس سابق یکی از شعب بانک صادرات خطر انقراض در کمین ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی در ایران هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان | وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خبر خوش سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنشستگان | متناسب سازی ۹۰ درصدی حقوق و فوق العاده ماموریت‌های جدید برای نهضت سوادآموزی در کشور | خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از نقشه راه سوادآموزی صدور احکام اصلاحی بازنشستگان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان + توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری کاهش محسوس دما و آغاز ناگهانی بارش‌ها در کشور تحول در واتساپ با هوش مصنوعی رودخانه تلار مازندران به رنگ سیاه درآمد! انهدام باند قاچاق در خلیج فارس با ۳۱۷ هزار لیتر سوخت فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۳ ایلان ماسک: هرکس این طومار را امضا کند یک میلیون دلار به او پرداخت می‌کنم!

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد. این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلو ولت تقلیل می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: خط مترو تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذرماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره‌مندی شهروندان از این خط مترو پر تقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تأمین شد تا پست برق دائم آماده شود.

 

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده (۶ کیلومتر کابل ۶۳ کیلوولت و ۲۴ کیلومتر کابل ۲۰ کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تأمین می‌شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

 

ظهراب زاده در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری (خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تأمین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده