پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد-راهبرد معاصر
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران علت مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟ تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه چه تعداد زائر ایرانی در عربستان حضور دارند؟ ۴ تذکر ضروری درباره "بار حجاج ایرانی" در فرودگاه مدینه سامانه ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان باز شد واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا رصدعملیات بازرسی مقر منافقین درفرانسه به‌طور زنده توسط ایران مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات اعلام زمان انتخاب رشته دانش‌‌آموزان+ جزئیات تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور/ شناسایی اموال مالک کوروش کمپانی جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه UV در کشور هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده‌ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد. این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلو ولت تقلیل می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: خط مترو تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذرماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره‌مندی شهروندان از این خط مترو پر تقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تأمین شد تا پست برق دائم آماده شود.

 

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده (۶ کیلومتر کابل ۶۳ کیلوولت و ۲۴ کیلومتر کابل ۲۰ کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تأمین می‌شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

 

ظهراب زاده در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری (خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تأمین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده