پهپاد ایرانی که ابرها را به گریه می‌اندازد هفته آینده ایران غرق در باران می‌شود! ۱۵ مجرم در یک هفته هدف گلوله پلیس قرار گرفتند رئیس قوه قضائیه: "بی‌عفتی و بی‌حجابی" دیگر نباید ادامه یابد/ هیچ‌کس وضع موجود را نمی‌پسند‌د سخنگوی قوه قضائیه: پیشگیری اجتماعی را از سرچشمه‌ها آغاز کنیم وزیر علوم: بسیاری از پروژه‌های دانشجویی به تجاری‌سازی رسیده‌اند هیاهوی بلک فرایدی در شمال ایران/ جمعه سیاه چگونه پول شما را می‌بلعد؟ تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران اعمال ممنوعیت تردد حتی برای دارندگان طرح ترافیک وزیر آموزش و پرورش: این وزارتخانه در ۴۶ سال گذشته اولویت دولت‌ها نبوده فراخوان استخدام در فراجا + شرایط  صدور هشدار جدید هواشناسی؛ آغاز تشدید آلودگی هوا در ۹ کلانشهر از فردا خبر خوش برای متقاضیان دریافت مجوز وکالت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تهران در شدیدترین اپیزود آلودگی هوا قرار دارد آناکوندای ۱۲ میلیون‌ساله؛ مار غول‌پیکری که هرگز کوچک نشد بازداشت معاون شهردار کرمانشاه توسط سربازان گمنام امام زمان

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد. این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلو ولت تقلیل می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: خط مترو تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذرماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره‌مندی شهروندان از این خط مترو پر تقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تأمین شد تا پست برق دائم آماده شود.

 

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده (۶ کیلومتر کابل ۶۳ کیلوولت و ۲۴ کیلومتر کابل ۲۰ کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تأمین می‌شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

 

ظهراب زاده در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری (خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تأمین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار