تاکید سوریه بر اقدام جدی جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر

تاکید سوریه بر اقدام جدی جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

وزارت خارجه سوریه با اشاره به اینکه ناتوانی بین‌المللی در مقابله با توحش رژیم اشغالگر، این رژیم را برای تداوم جنایات آن علیه مردم فلسطین گستاخ‌تر می‌کند، از جامعه جهانی خواست اقدامی جدی برای توقف جنگ نسل‌کشی علیه غزه انجام دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۱۴

به گزارش راهبرد معاصر،  وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای از آنچه که از جامعه بین‌المللی باقی مانده خواست، در سایه صحبت‌های مقامات صهیونیست و متحدان غربی رژیم اشغالگر درباره گسترش جنگ غزه، اقدامی جدی برای توقف جنگ نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد توسط این رژیم، انجام دهد.

 

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است: مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به جنایت‌های نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به شکل خاص و همچنین سایر اراضی فلسطین ادامه می‌دهند و تعداد قربانیان فلسطینی در غزه از آغاز جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر ضد این منطقه به 37598 شهید و 86 هزار و 32 زخمی رسیده است. علاوه بر آن هزاران شهید همچنان زیر آوار هستند و تیم‌های امدادی نمی‌توانند به آنها برسند.

 

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، بشریت جنایاتی هولناک‌تر از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری ندیده و این در حالی است که برخی از کشورهای غربی در انجام این جنایات وحشتناک شریک هستند.

 

این وزارتخانه افزود: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه جهانی، این جنایات شنیع رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنند، اما این مسئله هیچ تاثیری بر مواضع مقامات نژادپرست صهیونیست نداشته و آنها جنایت نسل کشی را به شعار، هدف و سرلوحه کار خود تبدیل کرده‌اند و با استفاده از این جنایت به دنبال ادامه اشغالگری در فلسطین و خاک سایر کشورهای عربی هستند.

 

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: صحبت‌های مداوم مقامات صهیونیست و متحدان آنها در اردوگاه غربی درباره گسترش جنگ غزه در جبهه‌های مختلف، بازتاب هشدارهایی است که سوریه و سایر کشورهای جهان از سال 1948 تاکنون (درباره اشغالگری صهیونیست‌ها) داده‌اند. کشورهای جهان که می‌خواهند نسل‌های بعدی آنها از آینده‌ای خونین مانند سرنوشت مردم فلسطین در امان باشند، باید اقدامی جدی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر و نقض قوانین بین‌المللی قوانین بشردوستانه و منشور سازمان ملل توسط این رژیم، انجام دهند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هر روز شاهد جاری شدن رودخانه‌های خون در سرزمین مقدس فلسطین هستیم و می‌بینیم که ناتوانی بین‌المللی در زمینه مجبور کردن رژیم فاشیست صهیونیستی برای احترام به حقوق ملت فلسطین، این رژیم را برای ادامه جنگ نسل کشی ضد فلسطینی‌ها گستاخ‌تر می‌کند. در این میان طرف‌هایی که مستقیماً به صهیونیست‌ها سلاح می‌رسانند و یا جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غزه را تامین مالی و از این رژیم در سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند، شریک جنایات اشغالگران هستند.

 

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: از آنچه که از جامعه بین‌المللی باقی مانده می‌خواهیم برای متوقف کردن این جنگ نسل کشی علیه غزه و مقابله با جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و سران جنایتکار و فاشیست آن اقدامی جدی انجام داده و ارتش صهیونیستی را به عنوان یک ارتش جنایتکار و همچنین کابینه و مقامات این رژیم را طبق قوانین بین‌المللی محاکمه کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار