آخرین وضعیت حجاج ایرانی بیمار در سرزمین وحی-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت حجاج ایرانی بیمار در سرزمین وحی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، ۷۵۰ هزار و ۴۴۲ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، ۷۰۸ هزار و ۱۵۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۴۲ هزار و ۲۸۳ خدمت در مدینه ارائه شده است.

 

مرعشی گفت: در حال حاضر ۲۶ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۲۴ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.وی افزود: متاسفانه تا امروز نیز ۱۹ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.

 

مرعشی ادامه داد: سومین گروه حجاج بیمار شامل ۱۸ نفر شب گذشته برای ادامه روند درمان‌ به کشور اعزام شدند. در مجموع تاکنون ۳۵ نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و ۵۰ نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر بستری هستند.

 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و ... هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده