تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد-راهبرد معاصر

تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد

محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور زمان پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۶۴

به گزارش راهبرد معاصر، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: روز جمعه هشتم تیرماه رأس ساعت 8 صبح در کشور و خارج از کشور، انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم خواهیم داشت. مدت زمان اخذ رأی بر اساس قانون 10 ساعت است و در صورت نیاز تمدید صورت می‌گیرد. احراز هویت رأی‌دهندگان بر اساس قانون با شناسنامه یا کارت ملی از رأی‌دهنده انجام می‌پذیرد.

 

وی افزود: تفاوتی که این انتخابات با انتخابات مجلس دارد این است که آنجا 5 مدرک برای رای دهی وجود داشت اما اینجا دو مدرک شناسنامه و کارت ملی است. توصیه می‌کنیم مردم عزیزمان کارت ملی همراه داشته باشند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات اظهار داشت: در خارج از کشور 344 شعبه اخذ رأی در خارج از کشور داریم که با گذرنامه احراز هویت صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: صندوق‌ها، تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز به استان‌ها ارسال شده و مشکلی در این زمینه نداریم؛ هم‌چنین با هماهنگ وزارت خارجه، صندوق‌های خارج از کشور نیز ارسال شده است.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها می‌توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند. هر نامزد به تنهایی و یا چند نامزد مشترکا می‌توانند یک نماینده در شعب أخذ رأی داشته باشند. نمایندگان نامزدها از ابتدای رأی‌گیری تا پایان زمان رأی‌گیری و شمارش آرا حضور دارند.

 

اسلامی گفت: به لحاظ محدودیت قانونی، انتخابات با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود. دستگاه الکترونیکی حاضر در شعب اخذ رای برای احراز هویت رأی‌دهندگان است. هم‌چنین تعرفه‌ی رأی با طراحی ایرانی اسلامی طراحی شده است. صندوق‌ها نیز در تمامی شعب، درب آبی‌رنگ دارد.

 

وی اضافه کرد: تبلیغات انتخابات ساعت 8 صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد. با اجازه‌ی قانون، به‌مانند انتخابات سابق مجلس شورای اسلامی بعد از پایان رأی‌گیری، دوربین صدا و سیما در برخی شعب در زمان شمارش آرا فعال است و بدون اینکه نام نامزدی مشخص شود، تصویربرداری و انعکاس به مردم را صورت می‌دهد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده