عبدی: وقتی ژاپن را می‌بریم یعنی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم-راهبرد معاصر

عبدی: وقتی ژاپن را می‌بریم یعنی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت:‌ به دنبال آن هستیم تا کار نیمه تمامی که با نوجوان آغاز شد را با قهرمانی جوانان کامل کنیم و وقتی تیم‌هایی مثل ژاپن را می‌بریم، یعنی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۹۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین عبدی در حاشیه تمرین تیم فوتبال جوانان ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از آنکه کار تیم نوجوانان تمام شد، اصرار بر این بود که اگر قرار است با جوان‌ها کار را دنبال کنیم این فرصت زودتر مهیا شود و این اتفاق ۱۸ فروردین رخ داد.

وی ادامه داد: با این شرایط مجبور بودیم کار چند ماهه را در زمان اندک دنبال کنیم و در همین زمان به ۶ شهرستان سفر و اردوهای‌ تیم را هم برگزار کردیم. برنامه به این صورت است که در بازی‌های کافا هم با هدف کسب تجربه و برای هماهنگی بیشتر شرکت کنیم. با نوجوانان که در ۲ سال گذشته به این مسابقات رفتیم، توانستیم در عرض ۱۵ روز اردوی آماده‌سازی قهرمان شویم، البته مسابقات کافا خیلی ساده نیست و از همان تیم‌هایی که در این مسابقات حضور داشتند، ۲ تیم به جام جهانی صعود کرد که ازبکستان و ایران بودند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌های حاضر در کافا تا چه میزان رشد و پیشرفت داشته‌اند و حضور در چنین مسابقاتی می‌تواند کمک شایانی به ما بکند. امیدوارم شرایط مسابقات، کیفیت زمین‌ و رقابت‌ها و دیگر مسائل خوب باشد و بتوانیم تجربه لازم را کسب کنیم.

عبدی افزود: در فوتبال شما با عوامل انسانی طرف هستید و امکان دارد هر اتفاقی رخ بدهد. ۹ نفر از اعضای این تیم جدید هستند و ۱۷ نفر هم از بازیکنان قدیمی ما به شمار می‌روند. در حال حاضر ۲۷ نفر از بازیکنان در اردو حضور دارند اما ورودی این تیم همچنان باز است و هر فردی که لیاقت داشته باشد، با ما همراه خواهد شد. هدف ما قهرمانی در آسیاست. در بازی‌های گذشته یک باخت داشتیم و سوم شدیم. اما کره با ۲ باخت در جایگاه دوم ایستاد. وقتی تیمی مانند کره را شکست می‌دهیم یا ژاپن را می‌توانیم از پیش رو برداریم، یعنی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان اضافه کرد: در جام‌جهانی جوانان هم همین شرایط حاکم است. در این سنین باید چندبرابر امکاناتی که به تیم ملی بزرگسالان اختصاص می‌یابد را به تیم پایه بدهیم تا آینده‌ فوتبال کشورمان را تضمین کنیم و این حمایت کمک می‌کند تا پیشرفت لازم را داشته باشیم.

وی گفت: بازی روی زمین از جمله برنامه‌های ماست و امیدوارم در قرقیزستان هم شرایط زمین خوب باشد. بازیکنان ما باید یاد بگیرند که از همه فرصت‌ها به خصوص بازی روی زمین به خوبی استفاده کنند. ما استعدادهای بسیاری داریم و باید فرصت‌ها و فضاها را هم‌سو کنیم. لیگ ما هر سال افت کیفی دارد و باید این حمایت‌ها از جوان‌ها صورت بگیرد تا شرایط روز به روز بهتر شود.

عبدی درباره تیم‌های همگروه ایران در کافا نیز اظهار کرد: ما با لائوس در نوجوانان در دور مقدماتی بازی کردیم. لائوس در حال پیشرفت است و نباید به نام کشورها توجه داشت. در هند هم همین شرایط است. سرمایه‌گذاری خوبی در میانمار، تایلند و مغولستان و سایر کشورها شده است. همه بازی‌ها سخت است و اولین هدف ما صعود از گروه‌مان است و بعد از آن به دنبال اهداف دیگر هستیم. برنامه هم دادیم که اردوهایی را با هدف تطبیق شرایط آب‌وهوایی برگزار کنیم و امیدوار هستیم این فرصت ایجاد شود.

سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان یادآور شد: هدف‌مان این است که نیازهای خودمان را برطرف کنیم. ما به دنبال افراد تاثیرگذار هستیم و تیمی چابک را می‌خواهیم و این احتمال وجود دارد که یک یا ۲ نفر به کادر فنی ما اضافه شود. البته من هنوز قرارداد ندارم و امیدواریم به زودی این قراردادها نهایی شود./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده