حماس خواستار مجازات مقامات رژیم صهیونیستی شد-راهبرد معاصر

حماس خواستار مجازات مقامات رژیم صهیونیستی شد

جنبش حماس امروز به‌مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه با صدور بیانیه‌ای خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی به‌خاطر شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۱۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه به‌مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه با صدور بیانیه‌ای خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی به‌خاطر شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم شد.

جنبش حماس همچنین خواستار فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی از راه‌های مختلف برای آزادی همه اسرای فلسطینی شد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمده است؛ روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه در حالی برگزار می‌شود که جنایات و تجاوزات سیستماتیک رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه زندانیان و بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این رژیم به‌ویژه مردم نوار غزه، پس از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ در حال افزایش است.

جنبش حماس اظهار داشت: از آغاز جنگ نسل‌کشی در غزه که بیش از هشت ماه طول کشیده است، زندانیان و بازداشت‌شدگان فلسطینی مورد وحشیانه‌ترین انواع خشونت‌ها و انتقام‌ها از جمله گرسنگی دادن، تحقیر و آزار، اهمال در ارائه خدمات درمانی، محرومیت از غذا و دارو، شکستن دست و پا، مرگ تدریجی و اعدام‌های میدانی تا جایی که حدود ۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ نفر از ساکنان نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند.

حماس تصریح کرد: جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، مستلزم تحرک فوری و جدی سازمان ملل و جامعه جهانی برای توقف این جنایات است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: همه محافل سیاسی، حقوقی و انسانی بین‌المللی باید به مسئولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی عمل کنند و ضمن آشکار کردن جنایات این رژیم علیه اسرای فلسطینی ساکن غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی، رژیم اشغالگر و حامیان آن را برای توقف این جنایات و آزادی فوری همه اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده