دو بهم زن‌های انتخاباتی را بشناسید-راهبرد معاصر

دو بهم زن‌های انتخاباتی را بشناسید

درحالی که رؤسای ستادهای جلیلی، قالیباف، قاضی‌زاده و زاکانی برای حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب دور هم جمع شده‌اند، در فضای مجازی برخی کاربران اصرار دارند بگویند بین حامیان قالیباف و جلیلی اختلافات عمیقی وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۲۴۷۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «به خاطر همه توهین‌های ستاد جلیلی به دکتر قالیباف، من دور دوم قطعاً به پزشکیان رای می‌دهم»؛ این توییتی است که به نام یکی از حامیان محمدباقر قالیباف منتشر شده اما این فرد روز جمعه تصویر برگه رای خود به پزشکیان را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده بود.
البته نمی‌توان منکر شد که حضور همزمان قالیباف و جلیلی در انتخابات باعث بروز کدورت‌هایی بین تعدادی از حامیان این دو کاندیدای ریاست‌جمهوری شد، اما با پایان دور اول انتخابات این دو کاندیدا همسویی خود را رسما اعلام کرده و خواستار همراهی همه رای‌دهندگان در این زمینه شدند.
با این حال، ایجاد اختلاف میان حامیان این دو کاندیدا همچنان مورد طمع بعضی گروه‌ها قرار دارد. تصاویری به نام برخی گروه‌های هواداری و ستادی مسعود پزشکیان منتشر شده که در پیام‌های داخلی از حامیان خود خواسته‌اند در قالب طرفداران قالیباف حاضر شوند و علیه سعید جلیلی فعالیت کنند. تصاویری که حتی اگر ساختگی هم نباشد، قطعا مورد تایید این کاندیدای ریاست جمهوری نیست.
پیشتر از این؛ عبدالرضا داوری چهره حامی احمدی‌نژاد در سال‌های دور که بسیاری کارشناسان جهت‌گیری‌های اخیر او را همسو با اصلاح‌طلبان ارزیابی می‌کنند هم چنین رویکردی را اتخاذ کرده بود. درحالی که کسی داوری را عضو ستاد قالیباف نمی‌داند، او در قامت یک چهره نزدیک به قالیباف ظاهر شده و در تازه‌ترین اقدام گفته که ستاد جریان انقلاب حامی پزشکیان را تشکیل داده است.
این تنها ترفند انتخاباتی روزهای اخیر نیست و به یک جناح انتخابات نیز خلاصه نمی‌شود؛ برخی کاربران هم به استناد یک مطلب مدعی توهین فرزند مسعود پزشکیان به قوم بلوچ شد که البته منجر به بیانیه ستاد پزسکیان شد.
همچنین در روزهای اخیر مطالب متعدد و احتمالا سازمان یافته‌ای منتشر شده که تلاش دارد حامیان قالیباف را در مقابل حامیان جلیلی قرار دهد و به نوعی سبد رای قالیباف را به سمت پزشکیان سنگین‌تر کنند. 
رئیس دفتر سیدمحمدخاتمی، محمدعلی ابطحی می گوید هواداران آقای قالیباف حتما توجه دارند قالیباف برای ادامه حضور در آن بالاها به بیانیه حمایت از جلیلی نیاز داشت. شما جدی نگیرید خیلی از هواداران سالم و اصیلی که قالیباف داشت حتما رأی شان و نظرشان به پزشکیان نزدیکتر است تا جلیلی.
همچنین صاحب امتیاز سایت اصلاح طلب انتخاب، مصطفی فقیهی نیز می نویسد: بخش گسترده‌ای از حامیان قالیباف شاید آرائ‌شان را «سفید» به صندوق بیاندازند اما قطعاً به سبد رأی پر از‌ نفرت #جلیلی نخواهند ریخت.
از سوی دیگر سجاد عابدی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب هم حتی به دروغ نوشت که ستاد قالیباف از هیچ کدام یک از نامزدها به طور رسمی حمایت نمی‌کند.
این درحالی است که قالیباف در بیانیه خود پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کرد از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند. 
محسن مهدیان، مدیرعامل همشهری می‌گوید روی جلیلی و نکات مثبت و برجسته اش باید کار کرد. باید برنامه ها و ایده ها و استعدادها و غیره را ببینیم و برایش تبلیغ کنیم. باید تلاش کرد برای رای آوری «آقاسعید جلیلی»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده