جهش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی-راهبرد معاصر

جهش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد رشد ۲ درصدی بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۲۴۷۹۱۵
جهش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیدواری‌ها برای افزایش تقاضای نفت خام به دلیل آغاز فصل مسافرت‌ها در نیمکره شمالی باعث شد بهای نفت در معاملات امروز روند صعودی به خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش ۲ درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با یک دلار و ۲۵ سنت افزایش، ۸۶ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۷ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

ماه ژوئن برای بازار انرژی بسیار خوب بود، زیرا در هر دو شاخص نفتی در ماه میلادی که گذشت رشد ۶ درصدی را تجربه کردند. با این حال، بازار امیدوار به افزایش تقاضا در ماه جولای (ماه جاری میلادی) است. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت در بازار جهانی در ماه آوریل شاهد رشد در هر دو حوزه تولید و مصرف طی ۴ ماه اخیر بوده است که نشان می‌دهد شاخص‌های اقتصادی در این کشور امیدوار کننده است. 

تصمیم اوپک و شرکایش (اوپک پلاس) برای تمدید کاهش عرضه به بازار تا سال آینده میلادی، بر بهای نفت در بازار جهانی تاثیر گذاشته است. 

عوامل سیاسی همچون جنگ غزه و نیز جنگ اوکراین به دلیل نبود افق روشن برای پایان آنها و نیز نگرانی‌ها برای گسترش آن به سایر مناطق، همچنان از جمله عوامل بالقوه‌ای محسوب می‌شوند که می‌توانند بازار را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهند. /باشگاه خبرنگاران جوان 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده