مجری بی بی سی خواستار ترور ترامپ شد-راهبرد معاصر

مجری بی بی سی خواستار ترور ترامپ شد

مجری شبکه بی بی سی دیوید آرونوویچ در پیامی که در شبکه ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، خواستار «قتل» دونالد ترامپ شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۲۴۸۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجری شبکه بی بی سی پس از آن‌که به دلیل درخواست ترور رئیس‌جمهورسابق ایالات متحده آمریکا به شدت مورد سرزنش و انتقاد قرارگرفت مجبور به حذف پیام توییتری خود شد و مدعی شد که این یک «طنز و شوخی» بوده است.
آرانوویچ، مجری برنامه «اتاق توجیهی» رادیو 4 بی بی سی روز دوشنبه درپیامی توییت کرد: «اگر جای بایدن بودم، عجله می‌کردم و ترامپ را به این دلیل به قتل می‌رسانم که تهدیدی برای امنیت آمریکا است».
این پست مجری بی بی سی با هشتگ # SCOTUS (دیوان عالی ایالات متحده) نوشته شده بود که به حکم روز دوشنبه دیوان عالی ایالات متحده اشاره دارد که اعلام کرد که رؤسای سابق جمهور این کشور، در مقابل پیگرد قانونی به دلیل اقدامات رسمی، «مصونیت مطلق» دارند.
طبق گزارش بی بی سی، دیوان عالی ایالات متحده روز دوشنبه ۱ ژوئیه (۱۱ تیر) حکم داد که نمی‌توان دونالد ترامپ را به دلیل اقداماتی که در چارچوب اختیارات قانون اساسی به عنوان رئیس‌جمهور انجام داده است، تحت پیگرد قانونی قرار داد. این مصونیت شامل ارتباطاتی هم می‌شود که او درباره ادعای تقلب در انتخابات با مقام‌های وقت وزارت دادگستری داشته است. بنابراین، آن بخش از کیفرخواست علیه ترامپ عملا لغو شده است.
در شرایطی که ترامپ این حکم را پیروزی بزرگ برای خود قلمداد کرده است، بایدن آن را بدعتی خطرناک خوانده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده