مجلس خبرگان رهبری: مشارکت مردم ثمرات بسیاری برای کشور دارد-راهبرد معاصر
جزئیات سفر مخبر به قزاقستان مردم با مشارکت در انتخابات بر سرنوشت خود اثر می‌گذارند درخواست رضایی از بختیاری‌ها و لُرها برای رای به جلیلی رهبر انقلاب: کسانی که دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند مجلس خبرگان رهبری: مشارکت مردم ثمرات بسیاری برای کشور دارد واکنش سخنگوی دولت به نمایش نمودار تورم در مناظره انتخاباتی پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند باقری: لبنان جهنم بی بازگشت صهیونیست‌ها است خاندوزی خبر داد: رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت و سرمایه‌گذاری در دولت رئیسی تبلیغات نامزدها ساعت ۸ صبح فردا به پایان می‌رسد ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا آغاز می‌شود امیر الهامی: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب انسجام ملی می‌شود پزشکیان: مگر برنامه دارید؟ برنامه به کتاب آوردن نیست/ جلیلی: دلار ۳هزار تومان را ۳۰هزار تومان کردید؛ کسی نیستم که در مواجهه با اولین مشکل، بهانه بیاورم سردار پاکپور: مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه در مردم‌یاری نیز فعال است

مجلس خبرگان رهبری: مشارکت مردم ثمرات بسیاری برای کشور دارد

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای به‌مناسبت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، مجلس خبرگان رهبری بمناسبت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.
 متن این بیانیه به شرح ذیل است: 
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت رشید ایران!
 اینک که انتخابات چهاردهمین دورهریاست‌جمهوریی به مرحله دوم کشیده شده، مجلس خبرگان رهبرى با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ایران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت‌ مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشارکت‌ فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می‌نماید.


بی‌شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمنخنثی‌کردن نتوطئه‌هایی آشکار و پنهان دشمنان قسم‌ خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقایء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.


انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعى» است یک «مسئولیت شرعى» و تکلیف الهى است. ازاین‌رو، همگان موظفیم که در اداء این تکلیف، اهتمام جدى داشته و در گزینش رئیس‌جمهوری که به موازین اسلامى پایبند بوده و به «دیانت»، «لیاقت» و «تخصص» او اطمینان داریم دقت کنیم و بدانیم که رأى امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگى از پرونده‌‏اى است که در پیشگاه شهیدان این آب‌وخاک بازخوانى می‌شود.


مسند ریاست‌جمهوری را باید حلقه وصل نسل دیروز و فردا شمرد؛ نسلى که با جهاد و فداکارى خود انقلاب ‏اسلامى را پدید آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست کرد با نسلى که آینده کشور بر قله اندیشه و اراده‏ او قرار مى گیرد و فرداى ایران اسلامى در انتظار تدبیر اوست. از این‌رو باید حضور پیش‏کسوتان نهضت و پیش‌گامان انقلاب را که کوله‌بار عظیمى از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنیمت شمرد؛ هم چنانکه باید قدوم نسل جدید را که در فضاى جمهورى اسلامى رشد یافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات آن‌ها را دید و شنید.


براى شناخت نامزدهای ریاست‌جمهوری و در پسِ شعارها و وعده‌ها، باید دیدگاه‌ها، سوابق و برنامه‌های آن‌ها را رصد کرد تا وارستگى از قدرت‌طلبی، باندبازى ‏و گروه‌گرایی و پایبندی به «مبانى ‏اسلامى»، وفادارى به «قانون اساسى» و التزام به «ولایت‌فقیه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگی‌هاى جناحى منفعت‌طلبانه که اسلام، قانون اساسى و رهبرى نظام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد آفت بزرگى است که مسئولیت سنگین رئیس‌جمهور را ضایع و منافع ملى را قربانى می‌کند.


در پایان، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که روح بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامى ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرماید و مردم متعهد ایران را در این امتحان الهى سربلند نموده و آنان را در جلب رضاى خود، توفیق عنایت فرماید ان‌شاءالله. 
محمدعلی موحدی کرمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده