تلاش برخی از کشور‌ها برای ممانعت از دیدار اردوغان با اسد-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

تلاش برخی از کشور‌ها برای ممانعت از دیدار اردوغان با اسد

یکی از مقامات ترکیه فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی چندین کشور در تلاش هستند تا از عادی سازی روابط آنکارا و دمشق جلوگیری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، هاکان توپکورولو، معاون رئیس حزب میهن ترکیه تایید کرد که سازمان‌های اطلاعات بین المللی در حال برنامه ریزی اقدامات تحریک آمیز با هدف جلوگیری از دیدار احتمالی بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهور ترکیه و سوریه به جهت عادی سازی روابط آنکارا و دمشق هستند.

 

براساس گزارش آر تی، توپکورولو به خبرگزاری نووستی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی تعدادی از کشور‌ها با هدف جلوگیری از عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق به ویژه دیدار احتمالی رجب طیب اردوغان و بشار اسد اقدامات تحریک‌آمیزی انجام می‌دهند.

 

 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دو روز پیش گفت که آنکارا بشار اسد را دعوت خواهد کرد و هر لحظه ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. او ابراز امیدواری کرد که روابط ترکیه و سوریه به حالت قبل بازگردد. اردوغان گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در خصوص دیدار ما با اسد رویکردی دارند.

 

چند روز پیش از آن، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه بر آمادگی کشورش برای همه ابتکارات مرتبط با روابط سوریه و ترکیه که مبتنی بر حاکمیت و دولت سوریه است، تاکید کرد.  / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده