مکرون: آمریکا و آلمان از مخالفان اصلی عضویت اوکراین در ناتو هستند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مکرون: آمریکا و آلمان از مخالفان اصلی عضویت اوکراین در ناتو هستند

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی گفت: آمریکا و آلمان مخالفان اصلی پیوستن اوکراین به ناتو هستند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۱۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امانوئل مکرون با اشاره به «مخالفت شدید» آمریکا و آلمان در رابطه با دعوت از اوکراین برای ملحق شدن به ائتلاف ناتو، اظهار داشت: در نهایت، این تصمیم متحدین خواهد بود که از اوکراین برای پیوستن به ناتو دعوت کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین عدم دعوت از اوکراین برای شرکت در آخرین نشست ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی که خشم کی‌یف را برانگیخت، یادآور شد و گفت: این موضوع ضربه دیگری بر امید اوکراین برای پیشرفت [در روند عضویتش در ناتو]وارد کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که اوکراینی‌ها به این نتیجه رسیدند که در‌ها [برای عضویت این کشور در ناتو]باز است، اما نه چندان زیاد، بسیار دلخور شدند و من فکر می‌کنم این «سناریو برای نشست واشنگتن نیز همان گونه است.»

از سوی دیگر، پیتر پلگرینی رئیس‌جمهور اسلواکی گفت که اوکراین نباید روی اعطای مجوز رایگان برای پیوستن به ناتو در نشست سران این ائتلاف نظامی به میزبانی واشنگتن حساب کند.

وی افزود: ما [بر این موضوع]اصرار خواهیم داشت که در بند مربوط به این موضوع ذکر شود که پذیرش در ناتو مشروط به شرایط خاصی باشد و کشور‌های عضو این ائتلاف، با این امر موافق باشند.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، کی‌یف خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو شد. دبیرکل ناتو پیشتر گفته بود که اوکراین سرانجام به این سازمان نظامی خواهد پیوست، اما تاریخی برای آن مشخص نکرد.

این در حالی است که اعضای ناتو بار‌ها تاکید کرده‌اند تا زمانی که اوکراین در جنگ به سر می‌برد، امکان عضویت این کشور در ناتو وجود ندارد.

همچنین سران اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ باوجود مخالفت مجارستان، با آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در این اتحادیه موافقت کردند.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی «گاردین» به تازگی با اشاره به نشست سالانه سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نوشته بود: پذیرش اوکراین در لیست کشور‌های عضو ناتو، امنیت ایالات متحده و متحدان ناتو را کاهش می‌دهد و خطر قابل توجهی برای کل ائتلاف به دنبال دارد.

از ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) واشنگتن میزبان نشست سران ناتو است که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این ائتلاف نظامی در سال ۱۹۴۹ (۱۳۲۸) برگزار می‌شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار