گردوخاک مهمان نواحی شرقی کشور تا پایان هفته-راهبرد معاصر

گردوخاک مهمان نواحی شرقی کشور تا پایان هفته

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته در نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۱۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب  در نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود گفت: در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی و گردوخاک آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه نیز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همین شرایط را خواهند داشت. علاوه بر این مناطقی از مازندران و گلستان و شمال هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

او با بیان اینکه در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود گفت:بارش‌ها  در نواحی شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته ادامه پیدا می‌کنند و برای روزهای پنجشنبه و جمعه شرق سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی این شرایط را خواهند داشت. روز شنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و مناطق شمالی و همین طور شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: وزش باد شدید طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

او ادامه داد: آب‌های تنگه هرمز و شرق دریای عمان و همین طور دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا روز پنجشنبه نیز آب‌های دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار