شگرد جدید کلاهبرداری در حوزه مسکن-راهبرد معاصر
هشدار نارنجی نسبت به تشدید بارش در ۲۱ استان خبر خوش وزیر رفاه: احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صادر می‌شود اعضای هیئت عالی تجدید نظر وزارت بهداشت منصوب شدند صدور حکم ارتشاء رئیس سابق یکی از شعب بانک صادرات خطر انقراض در کمین ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی در ایران هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان | وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خبر خوش سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنشستگان | متناسب سازی ۹۰ درصدی حقوق و فوق العاده ماموریت‌های جدید برای نهضت سوادآموزی در کشور | خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از نقشه راه سوادآموزی صدور احکام اصلاحی بازنشستگان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان + توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری کاهش محسوس دما و آغاز ناگهانی بارش‌ها در کشور تحول در واتساپ با هوش مصنوعی رودخانه تلار مازندران به رنگ سیاه درآمد! انهدام باند قاچاق در خلیج فارس با ۳۱۷ هزار لیتر سوخت فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۳ ایلان ماسک: هرکس این طومار را امضا کند یک میلیون دلار به او پرداخت می‌کنم!

شگرد جدید کلاهبرداری در حوزه مسکن

گزارش‌ها حاکی از آن است که اخیراً شگرد جدیدی از کلاهبرداری در حوزه املاک رواج یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۳۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این روش، کلاهبرداران با جعل امضای مالکین، مبایعه نامه‌های دست‌نویسی تهیه می‌کنند که نشان می‌دهد ملک مورد نظر را از مالک خریداری کرده و وجه آن را به صورت دلار و یورو نقداً پرداخت کرده‌اند. سپس با استفاده از این اسناد جعلی، دادخواستی برای تصاحب ملک درمحاکم حقوقی مطرح می‌کنند و با نفوذ در مرجع قضایی ملک مالک را به یغما می‌برند، به همین دلیل اخیراً مجمع تشخیص مصلحت قانونی تصویب کرد تا با سوء استفاده از اسناد عادی امکان چنین کلاهبرداری‌هایی مقدور نباشد.

در یکی از جدیدترین موارد، گزارش شده که برادران سازنده معروف در شمال تهران با جعل امضای مالکان و ادعای واهی پرداخت یورو و دلار به صورت نقدی، مدعی خرید ملک شده‌اند و با توسل به این اسناد جعلی، دادخواستی در یکی از دادگاه‌های حقوقی تهران مطرح کرده اند.

به مالکان املاک توصیه می‌شود در فروش املاک خود یا عقد قرارداد مشارکت مراقب سوء استفاده از اسناد عادی خودباشند و در دفاتر اسناد رسمی نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند و در صورت مواجهه با چنین مواردی، به سرعت به مراجع قانونی و قضایی گزارش دهند. اخبار تکمیلی در این مورد به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده