بازار معاملات مسکن پایتخت در رکود کامل-راهبرد معاصر

بازار معاملات مسکن پایتخت در رکود کامل

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: این روز‌ها بازار معاملات مسکن پایتخت در رکود کامل است و عمده خرید و فروش‌های فعلی مربوط به تبدیل به احسن واحد‌ها است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ کیانوش گودرزی امروز (شنبه) در نشست خبری افزود: پیش بینی می‌شد در سال جاری پس از چند سال رکود، شاهد رونق در خرید و فروش واحد‌ها باشیم، اما رکودی شدیدتر را شاهدیم.

وی بیان‌داشت: با این‌حال در موضوع اجاره بها نسبت به مردادماه پارسال جوی آرام‌تر بر بازار حاکم است و همچون چند سال پیش از هیاهو و جنجال در آن خبری نیست.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: متوسط رشد اجاره بها در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است، با این حال بیشترین رشد اجاره بها در منطقه ۵ پایتخت با ۵۰ درصد به ثبت رسید.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درخصوص الزام به افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها در سال جاری، گفت: با این قانون موافقم و معتقدم وقتی تورم مسکن از تورم عمومی بالاتر است، عده‌ای آسیب می‌بینند و باید دولت سقفی برای آن تعیین کند.

وی با اشاره به عدم اجرای این موضوع، تصریح‌کرد: زیرساخت لازم برای اجرای آن وجود ندارد، با این حال در بستر سامانه "کاتب" از سال آینده قابلیت اجرا خواهد داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی سامانه کاتب از نظر و مشورت اتحادیه املاک استفاده شده و در کل کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودنویس، اظهارداشت: وقتی ثبت در سامانه خودنویس با حذف مشاوران املاک انجام می‌شود، چگونه می‌توان نرخ افزایش ۲۵ درصدی را اجرا کرد؟

این مقام صنفی بیان‌داشت: سامانه کاتب یک سامانه مادر است و در برگیرنده همه اطلاعات لازم خواهد بود، احراز هویت افراد در آن انجام شده و پیامک برای افراد ارسال می‌شود، با این حال پیشنهاد کردیم امضای الکترونیک و اثر انگشت گرم نیز برای شفافیت بیشتر به آن اضافه شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده