آغاز رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور با شرکت بیش از ۴۷۱ هزار داوطلب علوم تجربی-راهبرد معاصر

آغاز رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور با شرکت بیش از ۴۷۱ هزار داوطلب علوم تجربی

دومین روز نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از صبح امروز با رقابت بیش از ۴۷۱ هزار داوطلب در رشته‌های علوم تجربی برای کسب صندلی‌های علوم پزشکی آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 12
کد خبر: ۲۴۹۵۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان رشته‌های علوم تجربی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۲ تیر در نوبت صبح در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی آغاز شد. در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب شرکت کردند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر آنها به نوعی ۶۷ درصد این داوطلبان زن هستند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه شامل ۱۵۵ سوال با ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی تهیه شده و دفترچه شماره چهار ویژه بهیاری شامل ۳۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان است. در گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه با ۱۶۰ سوال و ۱۶۰ دقیقه زمان تهیه شده است دفترچه شماره دو ویژه دیپلم‌های علوم و معارف اسلامی با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

نوبت صبح ساعت ۷:۳۰ دقیقه در حوزه‌ها بسته می‌شود و داوطلبان توجه داشته باشند که دیرتر مراجعه کنند اجازه ورود ندارند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریورماه صورت می‌گیرد. دفترچه شماره دو و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریورماه انجام می‌شود.

همزمان با انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد. کسانی که علاقمند به رشته‌های بدون آزمون هستند و در کنکور هم شرکت کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. اسامی معرفی شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریورماه انجام می‌شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دهه اول مهر ماه ۱۴۰۳ یعنی ۱۰ یا ۱۱ مهر اعلام می‌شود. در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آنها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد می‌باشند.

تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر به نوعی ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار