حزب‌الله: ابتکار عمل همچنان در دست مقاومت است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حزب‌الله: ابتکار عمل همچنان در دست مقاومت است

یک مسئول ارشد حزب‌الله با بیان اینکه ابتکار عمل در دست مقاومت قرار دارد، تاکید کرد امروز اشغالگران اشتباهات جنگ جولای ۲۰۰۶ را به شکلی بدتر تکرار می‌کنند و تا زمانی که تجاوز به غزه متوقف نشود، جبهه جنوب لبنان آرام نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب الله، طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که اشغالگران به هیچ یک از اهداف خود در جنگ غزه نرسیدند.

 

الموسوی در گفتگو با المیادین اظهار داشت: ملت‌های منطقه می‌توانند در برابر پروژه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستند و آنها را شکست دهند.

 

وی در ادامه به توانمندی‌های مقاومت در برابر دشمن اشغالگر پرداخته و گفت: توانمندی‌ها و تجربه‌هایی که مقاومت در اختیار دارد، هیچ یک از نیروهای دیگر در جهان ندارند و حتی ارتش‌های بزرگ هم از این امکانات برخوردار نیستند. مقاومت امروز پهپادهایی را در اختیار دارد که قابل ردیابی یا رهگیری نیستند.

 

این مقام حزب الله درباره سفرهای مکرر هیئت‌های غربی و آمریکایی به بیروت و درخواست برای توقف عملیات‌های حزب الله علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما می‌خواهیم جنگ از زاویه‌ای که به غیرنظامیان آسیب می‌زند، متوقف شود. بر همین اساس زمانی که تجاوزات دشمن علیه غزه متوقف شد، ما هم در جبهه لبنان عملیات‌های خود را متوقف می‌کنیم.

 

نواف الموسوی تاکید کرد: آنچه که مقاومت لبنان طی حدود 10 ماه گذشته از خود نشان داده، همه چیزی نیست که ما در اختیار داریم و این تنها بخشی از قدرت ماست.

 

وی در ادامه به تجربه جنگ جولای 2006 اشاره و اعلام کرد: اتفاقی که در این جنگ رخ داد، نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز قادر به تحمیل اراده خود علیه مردم منطقه نبوده‌اند و این ملت‌ها می‌توانند با دشمن بجنگند و اهداف آنها را شکست دهند.

 

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب الله، در ادامه، عملیات به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست توسط مقاومت لبنان در 12 جولای 2006 را به عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، تشبیه و تاکید کرد: در جنگ جولای 2006 مقاومت لبنان با به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست، به دنبال آزادی اسرای خود بود و این همان کاری است که مقاومت فلسطین در نوار غزه انجام داد و در هر دو مورد هم، مقاومت ابتکار عمل را به دست گرفت.

 

نواف الموسوی اظهار داشت که رژیم اشغالگر، امروز اشتباهاتی را که در جنگ جولای 2006 مرتکب شده بود، به شکلی بسیار بدتر نسبت به گذشته تکرار می‌کند. در حال حاضر همه می‌دانند که اشغالگران هیچ چشم انداز و اهداف سیاسی روشنی ندارند و هنوز از اشتباهات قبلی خود درس نگرفته‌اند؛ در حالی که مقاومت طی این مدت توانسته برخی نقاط ضعفی که در اولین روزهای جنگ داشت را برطرف کند.

 

وی در ادامه، با انتقاد از مواضع سست رژیم‌های عربی در برابر جنایاتی که اشغالگران علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند، گفت:سکوت اعراب در برابر آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد قابل توجیه نیست. متاسفانه امروز برخی کشورهای عربی هستند که در سطح نظامی و امنیتی با رژیم اشغالگر صهیونیستی همکاری می‌کنند و برخی کشورهای عربی هم در حال آماده‌سازی برای عادی سازی روابط با این رژیم هستند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار