توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

طرح جامع ریلی پایتخت به روزرسانی شد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی پایتخت، از ساخت و تکمیل ۴ خط جدید مترو تا سال ۱۴۲۰ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۶۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌شهریار افندیزاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مطالعات بازبینی شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران بر اساس آخرین طرح جامع ریلی شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۸ را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده، گفت: طی این مطالعه، پیشنهادهای گوناگون درخصوص تکمیل خطوط شبکه مترو و همچنین تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح احداث و تکمیل ۴ خط مترو ۱۱،۱۰،۹،۸ برای افق سال ۱۴۲۰ تصویب شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح جزئیات این طرح به مطالعات طراحی خط ۸ مترو اشاره کرد و گفت: این خط با ابتدا و انتها از افسریه - آیت به طول ۴۰ کیلومتر و تعداد ۳۵ ایستگاه، بخشی از مسیر حلقه‌ای را که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را شامل می‌شود و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط فعلی مترو پوشش داده نشده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند.

 

افندیزاده افزود: خط ۸، هسته مرکزی تهران را به شکل نیم‌حلقه پوشش داده و از خیابان ابومسلم خراسانی واقع در جنوب محله افسریه آغاز و پس از عبور از جنوب هسته مرکزی شهر به سمت غرب تهران امتداد یافته و از جنوب غربی منطقه ۱۷ به سمت شمال ادامه مسیر داده و پس از چرخش مجدد از حوالی صادقیه به سمت شرق تغییر مسیر داده و با عبور از شمال هسته مرکزی شهر به سمت شمال شرق تهران در حوالی ایستگاه متروی سرسبز منتهی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۸ با پوشش مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در جنوب شهر تهران و پس از اتصال به ایستگاه اصلی راه‌آهن و پایانه جنوب، به سمت غرب و شمال امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این خط پس از پوشش مناطق ۲، ۹ و ۱۰ و اتصال به شاخه فرودگاه مهرآباد خط ۴ به سمت شرق توسعه پیدا کرده و در این بخش با عبور از مناطق ۶ و ۷ و اتصال به پایانه بیهقی، در نهایت در ایستگاه پایانی سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ با خطوط ۲ و ۹ تبادل خواهد داشت.

 

افندیزاده یادآور شد: خط ۸ متروی تهران یک خط توزیع‌کننده است که با تمامی خطوط متروی تهران به غیر از خطوط ۵ و ۱۰ در تبادل است. این خط با چهار خط فعلی متروی تهران (خطوط ۱، ۲، ۳ و ۶) دو ایستگاه تقاطعی در نقاط مختلف شهر دارد که این موضوع می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌هایی با ترکیب خط ۸ و ۴ خط موجود شود.

 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، وجود این حلقه‌ها باعث می‌شود مسیرهای جایگزین بیشتری در اختیار مسافران قرار گیرد که می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک و افزایش ظرفیت خطوط مترو شده و از طرفی، به پایداری بیشتر شبکه ریلی تهران کمک کند./ مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار