چهار شرور مسلح در جریان رزمایش پاک‌سازی کویر بردسکن به هلاکت رسیدند قاچاقچیان بین المللی به ۵ سال حبس و ۶ هزار میلیارد جزای نقدی محکوم شدند دیدار محسنی‌اژه‌ای با مقام عالی قضایی پاکستان هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان

طرح جامع ریلی پایتخت به روزرسانی شد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی پایتخت، از ساخت و تکمیل ۴ خط جدید مترو تا سال ۱۴۲۰ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۶۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌شهریار افندیزاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مطالعات بازبینی شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران بر اساس آخرین طرح جامع ریلی شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۸ را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده، گفت: طی این مطالعه، پیشنهادهای گوناگون درخصوص تکمیل خطوط شبکه مترو و همچنین تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح احداث و تکمیل ۴ خط مترو ۱۱،۱۰،۹،۸ برای افق سال ۱۴۲۰ تصویب شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح جزئیات این طرح به مطالعات طراحی خط ۸ مترو اشاره کرد و گفت: این خط با ابتدا و انتها از افسریه - آیت به طول ۴۰ کیلومتر و تعداد ۳۵ ایستگاه، بخشی از مسیر حلقه‌ای را که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را شامل می‌شود و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط فعلی مترو پوشش داده نشده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند.

 

افندیزاده افزود: خط ۸، هسته مرکزی تهران را به شکل نیم‌حلقه پوشش داده و از خیابان ابومسلم خراسانی واقع در جنوب محله افسریه آغاز و پس از عبور از جنوب هسته مرکزی شهر به سمت غرب تهران امتداد یافته و از جنوب غربی منطقه ۱۷ به سمت شمال ادامه مسیر داده و پس از چرخش مجدد از حوالی صادقیه به سمت شرق تغییر مسیر داده و با عبور از شمال هسته مرکزی شهر به سمت شمال شرق تهران در حوالی ایستگاه متروی سرسبز منتهی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۸ با پوشش مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در جنوب شهر تهران و پس از اتصال به ایستگاه اصلی راه‌آهن و پایانه جنوب، به سمت غرب و شمال امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این خط پس از پوشش مناطق ۲، ۹ و ۱۰ و اتصال به شاخه فرودگاه مهرآباد خط ۴ به سمت شرق توسعه پیدا کرده و در این بخش با عبور از مناطق ۶ و ۷ و اتصال به پایانه بیهقی، در نهایت در ایستگاه پایانی سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ با خطوط ۲ و ۹ تبادل خواهد داشت.

 

افندیزاده یادآور شد: خط ۸ متروی تهران یک خط توزیع‌کننده است که با تمامی خطوط متروی تهران به غیر از خطوط ۵ و ۱۰ در تبادل است. این خط با چهار خط فعلی متروی تهران (خطوط ۱، ۲، ۳ و ۶) دو ایستگاه تقاطعی در نقاط مختلف شهر دارد که این موضوع می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌هایی با ترکیب خط ۸ و ۴ خط موجود شود.

 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، وجود این حلقه‌ها باعث می‌شود مسیرهای جایگزین بیشتری در اختیار مسافران قرار گیرد که می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک و افزایش ظرفیت خطوط مترو شده و از طرفی، به پایداری بیشتر شبکه ریلی تهران کمک کند./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار