شهرداری تهران: فروش تراکم غیرقانونی در پایتخت نداریم-راهبرد معاصر

شهرداری تهران: فروش تراکم غیرقانونی در پایتخت نداریم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری، یک متر فروش تراکم غیرقانونی در تهران نداشته و نداریم، گفت: کمیسیون ماده پنج، مشکلات محلات مساله‌داری از جمله نفرآباد، کَن و اسلام‌آباد را حل کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 14
کد خبر: ۲۴۹۹۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا صارمی روز یکشنبه با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران افزود: اساسا وظیفه کمیسیون ماده پنج بررسی و تغییرات طرح تفصیلی و رسیدگی به آنهاست. به عنوان نمونه محله نفرآباد حدود ۳۰ سال به محله‌ای مخروبه و ناکارآمد تبدیل شده بود که با مصوبات کمیسیون ماده پنج، به یک محله در شأن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تبدیل شده است و اکنون گروه‌های فعال به این محل بازگشته‌اند که در این زمینه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز از این طرح بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج در اسلام‌آباد هم طرحی را تهیه کرده است که جزیی از مفاخر طرح‌های موضعی در تهران خواهد بود، همچنین کمیسیون ماده پنج قفل محله کَن را توانست باز کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در این مدت یک متر مربع فروش تراکم خلاف قانون در شهر تهران نداشته‌ایم، گفت: این عضو شورای شهر گفته کمیسیون ماده پنج به عنوان قُلک شهرداری محسوب می‌شود، اگر مصادیقی وجود دارد که برخلاف مقررات و ضوابط کاری انجام شده، اعلام کند تا به آن رسیدگی و به صورت کتبی پاسخ داده شود.

صارمی با بیان اینکه شهرداری تهران با استفاده از انضباط مالی و حقوق شهر توانسته درآمد خود را افزایش دهد، گفت: این نشان می‌دهد فرایند صدور پروانه و کار در شهر سلامت طی شده است. علت افزایش درآمد شهرداری نیز مربوط به سلامت فرایند محسوب می‌شود نه اینکه مربوط به افزایش ساخت و ساز در شهر است.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از حدود ۷۰ هزار هکتار مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده است، زیرا که یکی از موضوعات اولویت‌دار کمیسیون ماده پنج، توجه به بافت فرسوده است. / پایگاه شهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار