نگرانی روسیه و کره شمالی از گسترش فعالیت‌های ناتو-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نگرانی روسیه و کره شمالی از گسترش فعالیت‌های ناتو

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌های روس و کره شمالی درباره گسترش فعالیت‌های ناتو به منطقه آسیاپاسیفیک ابراز نگرانی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۳۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ این وزارتخانه چهارشنبه گفت که آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه و «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در مسکو دیدار و درباره مسائل مهم بین‌المللی از جمله نشست اخیرا سران ناتو در واشنگتن تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، تصمیم‌هایی که در نشست سران ناتو در واشنگتن اتخاذ شد «ماهیتی بسیار تقابل‌جویانه» داشت و طرفین «درباره تلاش‌های این ائتلاف نظامی برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود به منطقه آسیاپاسیفیک ابراز نگرانی کردند.»

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی دوشنبه خواستار توقف فوری «مداخله نظامی» غرب در منطقه آسیاپاسیفیک شد و گفت که اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود اتخاذ خواهد کرد.

این وزارتخانه مشخصا به انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرد و به آنها هشدار داد که از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به عنوان توجیهی مداخله نظامی در این منطقه استفاده نکنند.

کره جنوبی و انگلیس ماه آوریل گشتزنی‌های مشترکی در آبهای نزدیک شبه‌جزیره کره برگزار و اعلام کردند که هدف از این اقدام اجرای قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی است.

در همین حال، همکاری نظامی و پیمان مشارکت راهبردی دو کشور که چندی پیش در دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا شد، موجب نگرانی غرب شده است.

پوتین درباره پیمان مشارکت راهبردی گفت، مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید.

کیم جونگ اون هم توافق روسیه و کره شمالی را نشان دهنده یک جهان چند قطبی جدید توصیف کرد که عاری از هژمونی، سلطه و خشونت خواهد بود. وی تاکید کرد که دوستی بین مسکو و پیونگ یانگ احساسات واقعا عمیقی را در او ایجاد می‌کند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده