مخالفت قاطع کنست با تشکیل کشور فلسطین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مخالفت قاطع کنست با تشکیل کشور فلسطین

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) چهارشنبه شب با اکثریت قاطع به مصوبه «مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین» رای داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس حزب هيمين همملختی (راست رسمی) الرسمي) گیدئون سعر با اشاره به تصویب مصوبه مخالفت با تشکیل کشور فلسطین در منطقه غرب اردن گفت که «این امر نشان داد که فشار بین‌المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین موفق نخواهد شد». 
بر اساس این گزارش، همزمان با تداوم تجاوز اسرائیل به غزه و کرانه باختری، اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت قاطع مصوبه مذکور را تایید کردند. 68 عضو کنست به مصوبه مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین رای مثبت و تنها 9 نماینده به آن رای منفی دادند.
بر اساس این گزارش، اعضای حزب اپوزیسیون اسرائیل به ریاست یائیر لاپید، برای اجتناب از حمایت از این اقدام، جلسه را ترک کردند، اگرچه لاپید قبلاً به نفع «راه حل دو کشوری» صحبت کرده بود.
در این مصوبه آمده است که «کنست به شدت با ایجاد یک کشور فلسطینی در غرب اردن مخالف است و بر این باور است تاسیس یک کشور فلسطینی در قلب سرزمین اسرائیل تهدیدی موجودیتی برای شهروندان اسرائیل است و به تداوم درگیری اسرائیلی _ فلسطینی و بی‌ثباتی منطقه منجر خواهد شد».
21 فوریه گذشته نیز پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت قاطع از لایحه کابینه مبنی بر رد به رسمیت‌شناختن یک‌جانبه کشور فلسطین حمایت کرد و 99 عضو کنست به آن رای مثبت و تنها 9 عضو با آن مخالفت کردند. /فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار