موافقت مخفیانه نتانیاهو با پیوستن بن گویر به کابینه جنگ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

موافقت مخفیانه نتانیاهو با پیوستن بن گویر به کابینه جنگ

منابع رسانه‌ای اسرائیلی فاش کردند که بنیامین نتانیاهو به شکل مخفیانه با پیوستن «ایتامار بن گویر» وزیر جنجالی امنیت داخلی به کابینه جنگ موافقت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ تلویزیون دولتی اسرائیل (کان) امروز (سه شنبه) از انتصاب «ایتامار بن گویر» به عضویت کابینه جنگ این رژیم خبر داد و گفت که بنیامین نتانیاهو به طور مخفیانه با این انتصاب موافقت کرده است.

سازمان پخش همگانی اسرائیل (کان) خبر داد که علی‌رغم انحلال کابینه جنگ در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد)، اما به شکل غیر رسمی در برخی مواقع تشکیل می‌شود و نتانیاهو خواسته است تا چیزی در خصوص پیوستن بن گویر به این کابینه منتشر نشود.

کابینه جنگی اسرائیل در ۱۱ اکتبر، پس از آغاز جنگ غزه با عضویت «بنیامین نتانیاهو»، «یوآف گالانت»، «بنی گانتس»، «ران درمر» و «گادی آیزنکوت» تشکیل شد که شاکله فراجناحی داشت و مصوبات آن نیازی به تأیید پارلمان (کنست) نداشت.

اما در تاریخ ۲۰ خرداد، در پی اوج‌گیری اختلافات و تشن میان اعضای کابینه جنگ، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» کناره‌گیری کردند و سپس نتانیاهو در ۲۸ خرداد از انحلال این شورا خبر داد.

کابینه جنگ که برای اداره جنگ غزه تشکیل یافته بود و تلاش داشت نماد انسجام داخلی اسرائیل در مواجهه با حماس باشد، اما تا جایی پیش رفت که به نماد چند دستگی و اختلافات بدل شد؛ به طوریکه به گفته رسانه‌های اسرائیلی در روز‌های پایانی این کابینه عملا هیچ تصمیمی در آن گرفته نمی‌شد.

در این میان «ایتامار بن گویر» وزیر به شدت تندرو و جنجالی اسرائیلی پیش از این به رادیو ارتش این رژیم گفته بود که نتانیاهو باید او را به عضویت کابینه جنگ در آورد و قصد دارد تغییراتی در این شورا اعمال کند.

به گویر گفته بود که اگر به عضویت کابینه جنگ در نیاید، عامدانه به «اخلال و جوسازی» روی خواهد آورد.

با این حال منابعی در دفتر بنیامین نتانیاهو، اخبر مربوط به عضویت بن گویر در کابینه جنگ را تکذیب کردند.

روز گذشته بن گویر گفته بود که نتانیاهو به تنهایی تصمیمات را می‌گیرد و حاضر نیست کسی را در تصمیم‌گیری‌ها شریک کند. / باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار