طبق یک نظرسنجی؛ پیشتازی ترامپ از بایدن در هفت ایالت کلیدی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

طبق یک نظرسنجی؛ پیشتازی ترامپ از بایدن در هفت ایالت کلیدی

بر اساس نتایج نظرسنجی کالج امرسون که پنجشنبه شب منتشر شد، رئیس جمهور سابق آمریکا جو بایدن را در سطح ملی و در هفت ایالت کلیدی پشت سر گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۲۵۰۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی کالج امرسون که با حمایت حزب دموکرات آمریکا برگزار شد، نشان داد که ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از ترامپ حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۴۲ درصد آنها حامی بایدن رئیس جمهور آمریکا هستند و ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز هنوز در مورد اینکه از کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت خواهند کرد، تصمیم نگرفته‌اند.

 

اسپنسر کیمبال مدیر نظرسنجی کالج امرسون در بیانیه‌ای، اعلام کرد: نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن حمایت خود را به طور قابل توجهی از زمان سوء قصد به ترامپ از دست داده است.

 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که به حامیان ترامپ در ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین از ماه مارس تاکنون یک درصد و در ایالت آریزونتا ۲ درصد اضافه شده و رئیس جمهور سابق آمریکا تنها در ایالت میشیگان یک درصد از حامیان خود را در این بازه زمانی از دست داده است.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ و بایدن در ایالت میشیگان فشرده‌ترین رقابت با یکدیگر را تجربه می‌کنند، جایی که ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از این ایالت حمایت خود را از ترامپ و ۴۲ درصد آنها حمایت خود را از بایدن اعلام کردند و ۱۳ درصد آنها نیز اعلام کردند که هنوز تصمیم نهایی خود را در خصوص حمایت از کدام نامزد اتخاذ نکرده‌اند.

 

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که حامیان ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین، پنسیلوانیا و نوادا با ۵ درصد و در ایالت جورجیا با ۶ درصد اختلاف از حامیان بایدن پیش هستند و حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا در دو ایالت کارولینای شمالی و آریزونا ۷ درصد از حامیان رئیس جمهور کنونی این کشور پیشی گرفته‌اند.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی که تقریباً یک ماه پس از عملکرد متزلزل بایدن در مناظره مقابل ترامپ در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) انجام شده است، ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان دموکرات معتقد هستند که بایدن باید از ادامه رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کند، در حالی که ۶۴ درصد آنها معتقد هستند که بایدن باید همچنان به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با ترامپ رقابت کند.

 

به نوشته تارنمای خبری هیل، نظرسنجی کالج امرسون از ۱۵ تا ۱۶ جولای (۲۵ تا ۲۶ تیر) و با شرکت ۲ هزار نفر از رأی دهندگان آمریکایی در سطح ملی برگزار و در همین بازه زمانی با شرکت یک هزار نفر از این رأی‌دهندگان در سطح ایالتی برگزار شده است.

 

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

 

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری خود دست و پنجه نرم می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده