دهقان: ۲۰۰ پرونده بین المللی در دولت سیزدهم مدیریت شد-راهبرد معاصر

دهقان: ۲۰۰ پرونده بین المللی در دولت سیزدهم مدیریت شد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: با دسته بندی پرونده‌های بین المللی ایران ۷۰ پرونده در دولت سیزدهم احیا و بیش از ۲۰۰ پرونده بین المللی هم در این دوره مدیریت شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد دهقان روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت که برای نخستین بار به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارائه گزارش عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم گفت: در حوزه بین الملل از اوایل انقلاب تاکنون حدود ۴ هزار پرونده داشتیم. وقتی ما وارد شدیم گفتند ۱۳۶ پرونده بین المللی وجود دارد که با دسته بندی این ۴ هزار پرونده حدود ۷۰ پرونده جدید احیا شد که این پرونده ها یا راکد مانده بود و یا با تغییر دولت ها فراموش شده بود ک در این دوره ما ۲۰۰ پرونده را مدیریت کردیم و بخشی از این پرونده‌ها هم مختومه شد.

وی تصریح کرد: کار مهمی که در این دوره انجام شد، بحث فرایند انتخاب وکلای خارجی بود. در این زمینه اشکالاتی داشتیم که قابل بیان نیست، اما هم گرفتن وکیل باید در چهارچوب و هم هزینه‌ها کنترل شده باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این دوره ایجاد پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی یعنی اتصال این وکلا با حقوقدانان داخلی انجام شد، اظهار کرد: چون ایران یکی از کشورهای پر دعوای جهان است، اما اساتید از پرونده‌های ما خبر نداشتند. ما اساتید را به پرونده های مهم و وکیل خارجی متصل کردیم تا اساتید در جریان قرار گیرند و وکیل خارجی هم بداند که جمعی از اساتید هم رشته وی بر او نظارت می کنند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده