هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری استخدام در فضای مجازی-راهبرد معاصر

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری استخدام در فضای مجازی

رییس پلیس فتا پایتخت، از کلاهبرداری استخدام و کاریابی در فضای مجازی خبر داد و گفت: سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل سو استفاده از مدارک هویتی کلاهبرداری می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، در دنیای اینترنت و فضای مجازی، پدیده‌های مختلفی از جمله کلاهبرداری در استخدام و کاریابی به‌طور گسترده‌ای رواج دارد که می‌تواند بر کارجویان و کسب‌وکارها تأثیرات نامطلوبی داشته باشد. این پدیده به شکل‌های مختلفی اتفاق می‌افتد.

 

افراد یا گروه‌ها با استفاده از آگهی‌های جعلی یا نامعتبر در سایت‌های استخدامی، افراد را با عناوین جذاب و شرایط کاری ایده‌آل جذب می‌کنند. این آگهی‌ها اغلب اطلاعات نادرستی درباره شغل، حقوق و شرایط کاری ارائه می‌دهند تا افراد را به فریب بیندازند.

 

برخی کلاهبرداران به عنوان مصاحبه‌گران و با استفاده از سناریوها و سوالات جعلی افراد را تحت فشار قرار داده و اطلاعات شخصی یا مالی از آن‌ها را دریافت می‌کنند.

 

برای جلوگیری از واقع شدن در برابر کلاهبرداری‌های مربوط به استخدام و کاریابی در فضای مجازی باید به مواردی توجه کرد: قبل از هرگونه تعامل، وب‌سایت یا پروفایل مجازی مرتبط را دقیق بررسی کنید و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید و در جستجوی کار یا استخدام، از منابع معتبر و شناخته شده استفاده کنید و به تبلیغات مشکوک توجه نکنید و هیچگاه اطلاعات شخصی یا مالی خود را به افراد یا سازمان‌های نامعتبر ارسال نکنید.

 

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: از آنجایی که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند، شیادان سایبری با سو استفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم می‌کنند.

 

وی افزود: سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، سو استفاده از مدارک هویتی، سو استفاده از کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می‌زنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده