پزشکیان: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم-راهبرد معاصر

پزشکیان: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم

رئیس جمهور منتخب در جلسه شورا عالی استان‌ها مطرح کرد: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم؛ من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم کنم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در دیدار با شورا عالی استان‌ها گفت: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم؛ من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم کنم؛ اینکه یک عده تصور می‌کنند و می‌گویند من باید کاری را کنم، من کاری نمی‌توانم کنم.


پزشکیان اظهار داشت: بنده وعده خاصی ندادم ولی آنچه که گفتم برای احقاق حق مردم، چه جنسیت باشد، مذهب باشد، منطقه باشد، نژاد باشد، فرهنگ باشد، سیاست باشد و اقتصاد باشد ما دنبال این هستیم که حق هر کسی به حقدار برسد. شاخصه‌های خاص خود را دارد و می‌شود روی آن بحث کرد؛ ولی وقتی مشارکت باشد ما هر مشکلی را می‌توانیم از جلوی خودمان برداریم.


رئیس جمهور منتخب بیان کرد: ما ترک‌ها یک ضرب المثل داریم که می‌گوید یک ایلی قیام کند سیلی می‌تواند به پا کند و در مقابل سیل چیزی نمی‌تواند مقابله کند.
ما در کشور اگر با هم باشیم و دست به دست هم دهیم هر مشکلی را که وجود داشته باشد می‌توانیم حل کنیم؛ پس شما به عنوان شورا مشارکت مردمی را می‌توانید ایجاد کنید.


وی ادامه داد: بنده رئیس دانشگاه بودم، جلسه‌ای برگزار کردیم «خب استان ما خیلی عقب بود از نظر خانه و مرکز بهداشت و امکاناتی که داشتیم، زابل هم که بودیم یاد گرفته بودیم که می‌توان کارهایی را کرد، یعنی با مردم می‌شود کار کرد» بسیجیان و فرماندهان آن منطقه همه بودند، در آن جلسه  گفتم بنده ۵۰۰ خانه بهداشت را می‌توانم دو ماهه بسازم؛ آنجا گفتند اشکال ندارد و پشت سر خندیدند. زیرا دولت ۱۰ خانه را می‌ساخت در عرض دو سال و پول هم می‌داد و ساخته هم نمی‌شد بعضی اوقات؛‌ بنده تازه رئیس دانشگاه شده بودم و می‌گفتند که من مدیریت بلد نیستم؛ حتی جلسه گذاشتم که مدیران شبکه و معاون بهداشت بیایند و باهاشان صحبت کنم ولی دیر رسیدم. به معاون بهداشت گفته بودم شما جلسه را شروع کن تا من بیایم. جلسه را شروع نکرده بود، رفتم دیدم همه دارند به همدیگر نگاه می‌کنند، گفتم چرا جلسه را شروع نکردید گفتند که منتظر بودیم تا شما بیایید. اما دلیلش این بود که قبلا تصمیم گرفته بودند همه استعفا دهند و بگیوند ما نمی‌توانیم و هر کاری که می‌خواهید خودتان کنید.


پزشکیان تصریح کرد: من رسیدم آنجا و گفتم هرکس دلش نمی‌خواهد همکاری کند استعفا بدهد و کنار برود تا بنده آدم‌هایی را که می‌خواهند همکاری کنند را بیاورم. خلاصه ماندند ما دو ماهه نساختیم ولی ۶ ماهه ساختیم؛ ۵۰۰ تا نساختیم بلکه ۶۰۰ و اندی ساختیم. در همه آن خانه‌هایی که ساختیم اسم شهدا را گذاشتیم؛ زمین را مردم دادند، کارگری را مردم کردند و مشارکت را آنها کردند و همراه بودند.


وی بیان کرد: بنده که به تنهایی نمی‌توانم کاری کنم، در یک اداره می‌بینید دستگیره یک در را نمی‌توانید بدون اعتبار عوض کنید، ولی بیایید در یک جا ۷۰۰ و ۶۰۰ خانه بهداشت بدون اعتبار بسازید، ما ساختیم و اعتبارمان مردم بود.


پزشکیان با بیان اینکه اگر به مشارکت مردم باور داشته باشیم، سبب ایجاد امنیت برای کشور خواهد شد، گفـت: مشکل رفتار و نوع گفت و گو ما با مردم است و خود را آقا بالاسر مردم می دانیم و خود را خدمتگزار مردم نمی دانیم. در حالی که این مردم همان مردمی هستند که ۹۸ درصد به این نظام رای دادند


وی: اصولی که من به آن معتقدم حق است و عدالت، من وعده خاصی ندادم؛ ولی آنچه گفتم برای احقاق حق مردم است؛ در جنسیت، مذهب، نژاد، اقتصاد، فرهنگ، سیاست؛ هر کدام شاخص های خودش را دارد، وقتی مشارکت باشد هر مشکلی را می توان از پیش پا برداشت


رئیس جمهور منتجب با بیان اینکه اگر با مردم باشیم، خطری نمی‌تواند وجود داشته باشد تا امنیت تهدید شود، تصریح کرد: اگر مردم به ما کمک کنند، هیچ مانعی سر راه ما نیست. مردم باید باور کنند می‌خواهیم به آنها خدمت کنیم.


وی تاکید کرد: توقع ما از مدیران این است؛ مشتری باید از ما راضی باشد. رضایت مشتری مهم است، مراجعه کننده اربابّ رجوع است، ما خدمتگزاریم، نه اینکه مشتری را بازی دهیم و سر بدوانیم. اگر همین یک اصل را رعایت کنیم بقیه ۵۰ درصد هم پای صندوق رأی می‌آیند.


 
وی ادامه داد: من در انتخابات هیچ وعده عدد رقمی ندادم تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنم عدالت و انصاف را پیگیری و پیاده کنم که آن هم با شما امکان‌پذیر است. اگر منع قانونی نداشته باشد کاری می‌کنیم رئیس شورای عالی استان‌ها در هیأت دولت حضور داشته باشد، اگر هم منع داشته باشد چارچوبی درست می‌کنیم که حضور پیدا کند.
 
وی تاکید کرد: نمی‌شود تصمیمی بگیریم که مشارکت مردم همراه آن نباشد، باید تصمیمات سختی بگیریم، باید همه به هم کمک کنیم، با این روند نمی‌شود کشور را اداره کرد.


وی اضافه کرد: در هر تصمیم سختی که می‌گیریم نباید اجازه دهیم افراد محروم و ضعیف زیر دست و پا له شوند؛ من نمی‌توانم بپذیرم تصمیم من باعث له شدن عده‌ای زیر دست و پای توسعه شود. باید آدم ها را دید، نه فقط رشد اقتصادی را. من نمی‌توانم رشد اقتصادی را به هر قیمتی جلو ببرم. 


رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: اگر در بی‌اعتمادی ایجاد شده همه مسئولیم؛ مدیران، روحانیت، صدا و سیما همه مسئولیت دارند و در حیطه مسئولیت خودشان باید پاسخگو باشند،  شما هم می‌توانید مردم را به صحنه بکشید، شرط اول آن است که با مردم صادق باشید.


وی تاکید کرد: ما نه با هم دعوا داریم و نه پشت یکدیگر را خالی کردیم؛ سر چند حرف با هم دشمن می‌شویم، مشورت کردن و شورا بودن اصلی است که می‌تواند ما را در حل مشکلات جلو ببرد. 


دکتر پزشکیان افزود: کشورهایی که موفق شدند، ۳ اصل را همیشه رعایت کردند؛ چه کسی مسئول است، چگونه باید عمل کرد و پاسخگویی. 


رئیس جمهور منتخب ادامه داد: باید اختیار داد اما باید معلوم باشد می‌خواهد چه کند. با شورا یا مبنایی برای توسعه شهری و روستایی داشته باشیم که مورد قبول کارشناسی و علمی باشد. این کارها با مشارکت مردم، روابط بین بخشی، تکنولوژی مناسب و با در نظر گرفتن عدالت و انصاف ممکن است. 


پزشکیان گفت: اینکه ما با مردم منصفانه رفتار کنیم، چپ و راست و مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد، اگر با انصاف با جامعه برخورد کنیم، جامعه با ما قهر نمی‌کند. حق نداریم اگر می‌خواهیم کسی را هدایت کنیم، به او سیلی بزنیم. 


وی تاکید کرد: قرار نیست با بی‌احترامی، تغییر رفتار ایجاد کنیم.


منتخب مردم با بیان این که باید ایران را به کشور اول منطقه تبدیل کنیم، اظهار داشت: ما نیامدیم به مردم دستور بدهیم؛ آمدیم خدمتگزار مردم باشیم و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری و قانون، کشورمان را به اول در منطقه تبدیل کنیم؛ این اول شدن، انسان‌هایی با علم، آگاهی، باور و ایمان و همراهی ملت و همدلی می‌خواهد، باید دست به دست هم دهیم تا ایرانمان را سربلند در دنیا به رخ همه بکشیم./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده