تقویت احتمال دیدار اسد و اردوغان در سال جاری-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تقویت احتمال دیدار اسد و اردوغان در سال جاری

مقام روس اعلام کرد که به احتمال زیاد روسای جمهور سوریه و ترکیه تا پایان سال جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از اظهار نظر درباره گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های ترکیه در مورد ترتیب دادن دیداری در سطح ریاست‌جمهوری بین ترکیه و سوریه در روسیه در ماه آینده خودداری کرد، اما او دیروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت که روسیه به ایجاد شرایط برای برقراری ارتباط بین ترکیه و سوریه ادامه می‌دهد.

 

 الشرق الاوسط به نقل از یک دیپلمات روس که نامش فاش نشد، گفت: طرفین هنوز درباره مکان و تاریخ برگزاری نشست بین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو نکرده اند، اما وی ابراز اطمینان کرد که تحولات مثبتی برای حل و فصل مسائل بحث برانگیز در زمانی کوتاه رخ داده و احتمالا این نشست پیش از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

 

این دیپلمات روس که در تور‌هایی برای پیشبرد روند آغاز گفتگو‌های سوری-ترکی شرکت کرده بود، موضع تهران در خصوص تلاش‌های مسکو برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها بین دمشق و آنکارا را مورد توجه قرار داد و گفت: هماهنگی با تهران در بالاترین سطوح انجام می‌شود. 

 

پیشتر «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه الحره آمریکا در حاشیه سفر به واشنگتن اعلام کرده بود: عراق ابتکارعملی برای میانجیگری میان آنکارا و دمشق دارد و تماس‌های ما در این زمینه ادامه دار است.

 

وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: موافقت اولیه با ابتکارعمل ما برای برگزاری دیداری میان روسای جمهور ترکیه و سوریه وجود دارد اما تا بدین لحظه موعدی برای این نشست در نظر گرفته نشده است.

 

رجب طیب اردوغان نیز پیشتر در یک نشست خبری پس از اجلاس ناتو در واشنگتن از قصد خود برای دیدار با بشار اسد و احیای روابط ۲ کشور خبر داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده