احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه / اعتراض شدید ایران در پی اقدام خصمانه پلیس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه / اعتراض شدید ایران در پی اقدام خصمانه پلیس

در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، سفیر آلمان امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متأسفانه آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

مدیر کل غرب اروپا افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشاندار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامد‌های اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملاً ترویج خشونت و افراط‌گرایی است. سفیر آلمان در این نشست احضار تصریح کرد که مراتب را فوراً به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده