کنعانی: منافقین دستانی خون‌آلود و کارنامه‌ای ننگین و جنایتکارانه دارند-راهبرد معاصر

کنعانی: منافقین دستانی خون‌آلود و کارنامه‌ای ننگین و جنایتکارانه دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در سالروز عملیات مرصاد گفت: منافقین که سال‌هاست آواره اروپا بوده و به عنوان یک بازیچه سیاسی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر حمایت شده و مورد بهره‌کشی ابزاری قرار می‌گیرند، دستانی خون‌آلود و کارنامه‌ای ننگین و جنایتکارانه دارند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) پنجم مرداد و در سالروز عملیات مرصاد  عنوان کرد: منافقین که سال‌هاست آواره اروپا بوده و به عنوان یک بازیچه سیاسی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر حمایت شده و مورد بهره‌کشی ابزاری قرار می‌گیرند، دستانی خون‌آلود و کارنامه‌ای ننگین و جنایتکارانه دارند.


وی افزود: آنها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، مبادرت به ترور بیش از ۱۷ هزار شهروند ایرانی کرده و در نهایت نیز به دامان صدام جنایتکار پناه بردند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: سرنوشت آنهایی که پس از خیانت به ایران عزیز با حمایت دشمنان ملت ایران، آب و خاک سرزمین مادری و هموطنان خود را زیر آتش کین گرفتند، جز آوارگی و یا آنچه در «مرصاد» تجربه کردند، نخواهد بود؛ فَصَبَّ عَلَيۡهِمۡ رَبُّكَ سَوۡطَ عَذَابٍ. انَّ رَبَّكَ لَبِٱلۡمِرۡصَادِ


پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی، گروهک تروریستی منافقین دست به عملیات فروغ جاویدان زدند و با حمایت رژیم بعث عراق با نفوذ به به خاک ایران دست به جنایات جنگی زدند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدام به انجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ۱۳۶۷ کردند. در این نبرد، بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق با بیش از ۴۸۰۰ کشته و زخمی، شکست سنگینی را متحمل شدند. در این عملیات بیش از ۱۲۰ تانک، ۴۰۰ نفربر و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی دشمن هم منهدم شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار