مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم-راهبرد معاصر

مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم

سرپرست ریاست‌جمهوری، گفت: به عنوان دولت، حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۷۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهور در مراسم افتتاح هم‌زمان طرح‌های حوزه راه و شهرسازی، گفت: ما کشور پهناوری هستیم ازیک‌طرف کشوری هستمیم که حداقل با ‍۱۵ کشور همسایه‌ایم و برخی از این کشورها خودشان چند کشور هستند که ظرفیت بزرگی برای توسعه و رشد و اشتغال کشور است.


وی افزود: وزارت راه و شهرسازی که صمیمانه از مهرداد بذرپاش تشکر می‌کنم، یک وزارت بسیار گسترده است و ابعاد مختلفی دارد که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارت‌خانه وابسته است.


سرپرست ریاست‌جمهوری تصریح کرد: مسکن و راه‌های زمینی، هوایی، ریلی و دریایی و مسکن در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
مخبر با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور شهید از ابتدا جلسات پیگیری را در وزارت راه و شهرسازی دنبال می کرد، گفت: بعد از درگذشت مرحوم رستم قاسمی، آقای بذرپاش شاهد هستند که شهید آیت الله رئیسی در برخی روزها چند بار با ایشان تماس می گرفت و موارد متعدد را پیگیری می کرد.


وی ادامه داد: کشورهای منطقه هم بزرگترین و مهمترین علاقه‌شان برای تعامل با ایران، بحث ترانزیت بود.


سرپرست ریاست‌چمهوری اضافه کرد: اتصال آب های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب بار حائز اهمیت بود.


مخبر افزود: انصافا در وزارت راه و شهرسازی کار شد؛ چه کسی خوشش بیاید، چه بدش بیاید، ۱۰ سال بخش های توسعه ای کشور دچار نقص جدی شد؛ نمی شود عقب افتادگی ۱۰ ساله را در ۲ سال به نقطه مطلوب رساند.


وی ادامه داد: مسیری که توسط شهید رئیسی انتخاب، مسیر درستی بود، رهبر انقلاب هم به این موضوع عنایت داشتند، اینکه توسعه فرودگاه ایلام امروز افتتاح می شود، اینکه در شمال کشور همین اتفاق رخ می دهد و اینکه خط آهن اندیمشک اهواز امروز دو خطه می شود، همگی درخدمت مردم هستند و اگر انجام نمی شد، برای مردم دردسر ایجاد می کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری تصریح کرد: مردم ما به اربعین عشق می ورزند؛ مردم سایر کشورها برای زیارت حرم امام رضا (ع) علاقه زیادی دارند؛ لذا این امکاناتی که فراهم می شود، در خدمت همین هاست

مخبر ادامه  داد: پروازها به فرودگاه ایلام با افتتاح امروز به روزی ۲۱ پرواز و ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش می یابد که اتفاق بسیار خوبی است.


وی اضافه کرد: در بخش انتقال حجاج، موضوع داشت به یک معضل تبدیل می شد، نزدیکی به ایام اربعین، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان می توانست مسأله ایجاد کند؛ من صمیمانه از وزارت راه تشکر می کنم، بحث جابجایی حجاج به خوبی حل شد.


سرپرست ریاست‌جمهوری همچنمین خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده، که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود.


مخبر تأکید کرد: به عنوان دولت، حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده