ورود توده بزرگ گرد و خاک از ترکمنستان به ایران-راهبرد معاصر

ورود توده بزرگ گرد و خاک از ترکمنستان به ایران

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد توده بزرگی از گردو خاک که منشأ آن کشور ترکمنستان بوده وارد استان گلستان شده و در ساعات آینده بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس تصاویر ماهواره‌ای که اداره کل هواشناسی استان گلستان منتشر کرده، توده بزرگی از گرد و خاک وارد استان گلستان شده است.

منشا این توده عظیم گردو خاک صحرای قره‌قوم در کشور ترکمنستان است که در ساعات آینده بخش‌هایی از شمال و مرکز استان گلستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق نظر کارشناسان حدود ۸۰ درصد گرد و خاک در استان گلستان منشا خارجی داشته و توده‌های گرد و خاک از ترکمنستان وارد این استان می‌شود و بخشی دیگر نیز ناشی از بیابان‌های داخلی این استان است.

طبق اعلام هواشناسی گلستان هرچند دمای هوا طی امروز و فردا در استان چند درجه کاهش پیدا می‌کند، اما با فعال شدن سامانه جوی جدید در استان شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پدیده گرد و خاک و رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

این سامانه که از اواخر وقت امروز (شنبه) در استان حاکم می‌شود سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی، آبگرفتگی موقتی برخی معابر و احتمال آسیب به برخی سازه‌ها می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده